"És un projecte polític que no sé si seria bo per a Corea, però per a Catalunya i per a Espanya, no". Amb aquestes paraules, el ministre de l'Interior en funcions, Jorge Fernández Díaz, ha responsabilitzat avui a la CUP i "als que es posen a les seves mans" de la situació a Catalunya, que ha qualificat de "surrealista i preocupant".

En declaracions als periodistes a Burgos, on ha assistit a la celebració dels actes de la patrona de la Guàrdia Civil, ha recordat que a la Generalitat governen ERC i el PDECat, però "aquesta governabilitat li ha donat la CUP, que és un partit antisistema, anticapitalista i antitot".

Segons la seva opinió, "no és anormal" que existeixin partits antisistema i, si la gent els vota, tenen tota la legitimitat per estar en les institucions, però el que no és normal "és que un partit antisistema gestioni el sistema", ha matisat.

Contradiccions

El ministre creu que "aquesta contradicció" és la que condueix a situacions com la generada a Catalunya, "en què es pretén fer cas omís a la Constitució i a l'ordenament jurídic". Això no obstant, ha insistit que el Tribunal Constitucional ja ha acordat per unanimitat que no hi ha legitimitat democràtica de cap institució espanyola que pugui estar per damunt de la Constitució, que es fonamenta en "la indissoluble unitat de la nació espanyola".

D'altra banda, Fernández Díaz ha considerat que la celebració d'unes terceres eleccions en sol un any "seria lamentable per a la reputació internacional d'Espanya", perjudicaria els interessos dels espanyols des del punt de vista econòmic i social, i "posaria en risc la recuperació econòmica i la generació d'ocupació". El PP, ha conclòs, "espera decisions que desbloquegin la situació i evitin les terceres eleccions, que serien molt dolentes per a Espanya i per al seu crèdit internacional".