Qui no sap callar, no sap parlar. Diuen que una imatge val més que mil paraules i, en aquest cas, la frase feta cobra molt de sentit si s'agafen dues imatges i es comparen. Després que Jordi Cañas carregués contra el cartell de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) de la manifestació de l'11 de març en considerar que els havia quedat una "salutació romana molt bonica" i una "estètica molt, molt..." sense acabar de dir el què, ahir ell va aparèixer a la manifestació unionista de Societat Civil Catalana amb un posat similar al del dibuix de l'entitat sobiranista.

La paradoxa, però, és que ahir Cañas va ser fotografiat per El Nacional amb un posat similar. Molt similar. De fet, tal com s'observa a la fotografia és el mateix posat. 

La salutació romana és aquella en què s'estén el braç recte cap endavant. I és que aquesta salutació va acabar associant-se amb idees feixistes, franquistes i del nazisme i, de fet, a Itàlia està prohibida per llei des del 1952 si s'utilitza per "dur a terme manifestacions exteriors de caràcter feixista", i pot arribar a ser castigada amb un màxim de sis mesos de presó i multes.

Precisament per això els seguidors de Cañas a Twitter van aprofitar el seu tuit per comparar la imatge de la manifestació de l'ANC amb salutacions de Franco o Hitler.

El que no sabien és que, una setmana més tard, Cañas acabaria fent la mateixa salutació. Això sí, parlant dels líders sobiranistes com a "colpistes que fugen de la democràcia en maleters" i atribuint les actituds independentistes a "discursos xenòfobs i racistes".

Ara bé, segurament ni el dibuix del cartell de l'ANC, ni la salutació de Cañas són com la que feien els romans amb el braç estès cap endavant i, a més, segons apunta un tuitaire, era una salutació de pau.

De fet, la salutació nazi també es feia (i encara es fa) amb el braç estès.

I és que, ja ho diuen, és millor pensar abans de parlar.