El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha acusat ERC de "fer la pinça" amb PP i Cs en relació amb els pressupostos.
Iceta s'ha pronunciat al seu compte de Twitter després que ERC hagi anunciat aquest migdia que presentaran una esmena a la totalitat als pressupostos de Pedro Sánchez.
El socialista ha difós un missatge en què denuncia que "la decisió d’Esquerra Republicana de presentar una esmena a la totalitat al projecte de pressupostos generals de l’Estat els pot portar a votar el mateix que PP i Cs". "Alertem contra una pinça contrària al progrés de tot Espanya i els interessos de Catalunya", ha afegit.
.@socialistes_cat la decisió d’Esquerra Republicana de presentar una esmena a la totalitat al projecte de pressupostos generals de l’Estat pot portar-los a votar el mateix que PP i Cs. Alertem contra una pinça contrària al progrés de tota Espanya i als interessos de Catalunya
— Miquel Iceta Llorens (@miqueliceta) 4 de febrer de 2019
Els republicans demanen negociar sobre l'autodeterminació i que Sánchez insti la fiscalia a posar fi a la repressió. Si no és així, ERC tirarà endavant la seva esmena —que té previst de presentar demà— i tombarà els comptes.
Tot i així, ERC dona de marge al govern espanyol fins al 12 de febrer, el dia que es votaria l'esmena.