Tres persones vinculades al PP han invertit desenes de milers d’euros per fer-se passar a Facebook per militants o votants d’altres partits per desmobilitzar el seu electorat de cara a les eleccions del 10-N. Aquesta trama creava perfils falsos per diriguir-se a simpatitzants d’altres formacions amb la intenció de promoure la seva abstenció.

Segons informa eldiario.es, entre els responsables d’aquesta trama hi ha Javier Ager, militant de Noves Generacions i gestor de les xarxes socials del partit a Múrcia. Ager gestionava vuit pàgines que fingien ser de simpatitzants d’altres partits per criticar-los des de dins. S’adreçava a votants del PSOE, Unidas Podemos, Ciutadans i Vox i destacava aspectes negatius dels seus líders per desmotivar-los. Ager, segons el digital, hauria invertit 17.000 euros en aquesta campanya d'intoxicació.

Una segona persona, Javier Barrallo, hauria publicat anuncis polítics a les pàgines d’Ager i estaria darrera de l’Associació per a la defensa dels interessos d’Espanya (Adies), inscrita una setmana després que es confirmés la repetició electoral i que s’ha dedicat a publicar anuncis polítics a Facebook i missatges intoxicadors. Estaria també darrera d’un vídeo que elogiava el PP i Pablo Casado. Barrallo hauria invertit més de 10.000 euros. La pàgina ara està inactiva en descobrir-se la trama.

El tercer de la trama seria un consultor polític, Josep lanuza, que, segons eldiario.es, hauria invertir més de 3.000 euros en anuncis a la xarxa per desmobilitzar els votants del PSOE i Unidas Podemos a través d’una pàgina que porta com a nom “Jo amb Íñigo” que simula donar suport al líder de Más País.