La Grossa ha anunciat aquesta tarda que retira l'anunci que havia difós de cara al sorteig de Cap d'Any. L'anunci afirmava textualment: "Et preocupa la distància social? Prova l'ascens social". I convidava amb aquesta frase a comprar loteria.
Immediatament s'ha produit una gran polèmica a la xarxa pel contingut de la campanya, que alguns han titllat de desafortunada i "immoral". Tots els partits de l'oposició han criticat l'anunci i també membres de Junts, dels comuns, de la CUP i de Demòcrates, que formen part del grup parlamentari d'ERC.
El diputat de Junts Pep Riera ha demanat explicacions i "si cal que s'assumeixin responsabilitats".
Campanya molt desafortunada que fereix la sensibilitat de molta gent en un moment difícil. No n’hi ha prou amb la retirada de la campanya: calen explicacions i, si cal, que s’assumeixin responsabilitats. https://t.co/g0dunt6upm
— Pep Riera Font 🎗 #JxCat (@PepRieraFont) August 16, 2020
El progrés social i la millora de les condicions de la vida d les persones no poden ser una loteria.
— Aurora Madaula #JuntsperCatalunya🎗 (@Aurora_Madaula) August 16, 2020
Celebro que s’hagi retirat aquesta espantosa campanya. Ara, m’indigna q els responsables diguin no ha passat l’aprovació o q no han estat informats. 😤 https://t.co/RIySsDYl4A
Al @govern li hauria d caure la cara d vergonya.Prometre l’ascens social a base d promoure el joc és immoral. La distancia social es corregeix amb polítiques q generin oportunitats x tothom.El joc és a les antípodes d’això. @QuimTorraiPla retiri l’anunci ja @UnitsCat pic.twitter.com/R5ihTP6fNB
— Ramon Espadaler (@Ramon_Espadaler) August 16, 2020
Lamentable https://t.co/cQXbIozkhC
— Assumpció Lailla 🎗 (@titonlailla) August 16, 2020
A Catalunya hi ha:
— natàlia sànchez dipp (@Nataliadipp) August 16, 2020
🔴11.000 persones sense sostre
🔴53.000 en situació d'exclusió residencial
🔴1 de cada 5 persones viu en risc de pobresa i exclusió social.@perearagones, @vicepresicat aquest anunci és un insult. Retireu-lo immediatament, si us plau. https://t.co/h2PATY5SQs
Ascens social i loteria, no.
— Jéssica Albiach (@jessicaalbiach) August 16, 2020
Si la campanya és seriosa és un despropòsit.
I si pretén ser graciosa, no ho és. pic.twitter.com/uVpyKFvMGZ
Una insinuació perversa, insolidaria i poc afortunada pic.twitter.com/Hic5ef2vre
— joanferran (@Joanferrans) August 16, 2020
La Grossa ha fet públic aquesta tarda que retirava l'anunci, i ha demanat excuses. "Creiem que aquest desafortunat missatge no fa justícia a la labor social de Loteries de Catalunya. Per aquest motiu, el retirem de tots els nostres canals de difusió i demanem excuses", ha assenyalat.
Creiem que aquest desafortunat missatge no fa justícia a la labor social de Loteries de Catalunya. Per aquest motiu, el retirem de tots els nostres canals de difusió i demanem excuses.
— La Grossa (@lagrossacat) August 16, 2020
La Grossa és responsabilitat de la direcció general de Tributs i Joc, que pertany a departament de la Vicepresidència i d'Economia, encapçalat per Pere Aragonès. El vicepresident ha justificat a la xarxa que la campanya "no havia estat comunicada al Govern". "Hem ordenat retirar una campanya de la Grossa de Cap d’Any que no havia estat comunicada al Govern. No ens podem permetre cap missatge que pugui frivolitzar sobre la crisi social que patim", ha afegit.
Hem ordenat retirar una campanya de la Grossa de Cap d’Any que no havia estat comunicada al Govern.
— Pere Aragonès 🎗 (@perearagones) August 16, 2020
No ens podem permetre cap missatge que pugui frivolitzar sobre la crisi social que patim. https://t.co/zR5jW8vxrm
El cartell feia 21 dies que estava en circulació. El van presentar el 27 de juliol.