El Govern de la Generalitat ha aprovat la proposta per millorar la connectivitat intercontinental de l'Aeroport de Barcelona-El Prat sense allargar la pista actual, després del Consell Executiu d'aquest dimarts. El president de la Generalitat, Pere Aragonès, va proposar dijous passat modificar aquest juliol i agost el funcionament de les pistes de l'Aeroport de Barcelona entre les 10 i les 14 hores al juliol i agost per augmentar la capacitat i assumir més vols llargs.

La proposta es basa en un canvi de l'operativa de les pistes, passant a treballar amb pistes independents durant el període previst. Aquesta proposta, que es plantejarà en la comissió tècnica que el Govern té oberta amb el govern espanyol, permetria passar de 78 a 90 operacions per hora durant aquests dos mesos (12 més), el màxim permès en l'àmbit de l'impacte ambiental.

Apostar més per Girona i Reus

El Govern ha assegurat que el pla preveu minimitzar l'impacte sobre l'entorn amb l'increment d'activitat en els aeroports de Girona i Reus, especialment els vols de curt radi, punt a punt i de baix cost. Ha assegurat que aquesta proposta minimitza els impactes acústics sobre les urbanitzacions del voltant de l'Aeroport, no posa en risc el desenvolupament del Port de Barcelona, no afecta espais naturals protegits i permet "corregir l'excessiu pes dels vols 'low-cost'".

La proposta contempla la construcció d'una terminal satèl·lit i "no renúncia" a la inversió de 1.700 milions d'euros que va proposar Aena el 2021. Així, els 262 milions que s'havien de destinar a ampliar la pista, servirien per "dissenyar i executar un pla de mitigació del soroll" en l'àmbit aeroportuari i en les zones residencials pròximes. Així, els 262 milions que s'havien de destinar a ampliar la pista, servirien per "dissenyar i executar un pla de mitigació del soroll" en l'àmbit aeroportuari i en les zones residencials pròximes.

La proposta del Govern: 

  • No té afectació en els espais naturals protegits. 
  • No posa en risc el desenvolupament del port. 
  • Minimitza els impactes acústics sobre les urbanitzacions de l’entorn.
  • Impulsa la connectivitat intercontinental de l’aeroport promovent els vols de llarg radi i corregint l’excessiu pes dels vols low-cost
  • Impulsa el paper complementari dels aeroports de Girona i Reus.
  • Pistes semisegregades la major part de l’any, que és la configuració actual.
  • Pistes independents els mesos de juliol i agost de 10 h a 14 h, que és quan es preveu que hi hagi més demanda de vols de llarg radi i condicions atmosfèriques més adverses, la qual cosa obliga més vols a enlairar-se des de la pista terra.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!