El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha retret al delegat del Govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, que "s'apropiï" i es "pengi medalles" per inversions que fa el Prat gràcies a la seva capacitat d'amortitzar-les per la mateixa activitat de l'aeroport.
En declaracions a Efe, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha matisat així Millo, que ha criticat que el Govern "obviï" inversions que l'executiu espanyol porta a terme a Catalunya, com els 276 milions per a Rodalies executats entre el 2012 i el 2015, i els 20 milions per millorar la pista de l'aeroport del Prat del mes que ve.
Font ha acusat el delegat del Govern central de fer una "petita trampa", ja que "es penja la medalla" pels 20 milions d'euros al Prat sense tenir en compte el conjunt de xifres i els plans de negoci de l'aeroport barceloní.
En aquest sentit, ha indicat que el Prat té uns beneficis abans d'impostos de 300 milions d'euros, fet que el converteix en un aeroport "molt rendible", que té capacitat per invertir en millores i que, ha recalcat, rendiria encara més amb una "gestió individualitzada des de Catalunya".
El secretari d'Infraestructures ha criticat que Millo "s'apropiï" d'un import que, segons el seu parer, no respon a una "voluntat política" del Govern central, sinó a una inversió d'un aeroport amb "suficiència" per fer aquesta operació de millora.
Sobre Rodalies, ha diferenciat entre obra pressupostada i executada i, en aquest sentit, ha afirmat que el 2015 Adif només va desplegar un 30% de la quantitat pressupostada i Renfe, menys del 10%, en Rodalies.
Amb aquestes xifres, Font ha admès que el Govern és "escèptic" amb els pressupostos de l'Estat del 2017, malgrat que Millo hagi assegurat que reflectiran amb "fets" la voluntat de diàleg del Govern central amb Catalunya.
El secretari d'Infraestructures ha recalcat, també, que la Generalitat només modificarà horaris de trens si abans té garanties que s'apliquen obres que milloren el servei.