L'actual emergència sanitària marcada per la pandèmia de la Covid ha comportat que reduïm les interaccions socials, així com el contacte entre les persones. Per això, Ciutadans ha centrat la seva campanya amb persones que s'abracen a elles mateixes i amb un lema clar: "Vota abraçada". Ara bé, la persona que ha ideat la campanya no ha patit gaire per trobar els seus models, ja que ha acudit al banc d'imatges Shutterstock, on es poden adquirir fotografies per un baix cost.

Així s'han fet ressò diversos usuaris de les xarxes socials com, per exemple, el tuitaire Chema Garcia (@ugh_fm) que ha publicat: "El que ha buscat la foto a Shutterstock o és un troll o s'ha esforçat poc..."

Campanya a baix cost

A més, la campanya de Ciutadans ha tingut un baix cost, com a mínim, pel que fa a l'adquisició d'aquestes imatges, ja que comprar la fotografia d'aquest model d'avançada edat  té un preu de 0,19 cèntims d'euros i es pot emprar de manera limitada en la seva impressió, publicitat i embalatge, així com distribuir per web de manera il·limitada. 

Ara bé, també existeix l'opció d'adquirir-la de manera il·limitada per la seva distribució en la impressió, publicitat, embalatge i web per un valor de 67,96 euros. 

El mateix preu té, per exemple, una altra de les imatges que s'han emprat per a aquesta campanya electoral de les eleccions catalanes com és el cas de la noia amb el cabell rinxolat.

Mofa a les xarxes socials

Aquesta campanya ha aixecat les mofes a les xarxes socials i, especialment, el fet que provingui d'un banc d'imatges de baix cost. En aquest sentit, Chema Garcia bromeja que es podria haver escollit una fotografia millor, en la qual es veu l'home abraçant-se a si mateix, però ha quedat més agraciat i amb una cara més relaxada.

A continuació, també ha ironitzat que posats a "trolejar" es podria haver inclòs un altre retrat d'aquest model com és el cas d'una imatge en la qual se'l veu somrient, una altra enviant un petó o una tercera com si tingués mal de panxa. 

Però el tuitaire s'ha guardat la millor escena per la traca final del seu fil de Twitter: en la  darrera piulada es veu l'home fent la botifarra amb els seus dits.