Tot i l'acord assolit dilluns a la Conferència Sectorial d'Educació, en què el Ministeri es va comprometre a fer marxa enrere i modificar les revàlides de 4t d'ESO per tal que siguin proves diagnòstiques sense efecte acadèmic, així com les de Batxillerat, fonts d'Ensenyament han explicat que s'ha mantingut l'ordre ministerial que ja detallava fa un mes com serien les revàlides, per a la reunió d'aquest divendres. Per això la Conselleria ha advertit que no assistirà a la trobada si això no es modifica.

Responsables d'educació de les comunitats autònomes estan citats aquest divendres a una reunió de la comissió general per abordar el disseny de les proves de 4t d'ESO i d'accés a la universitat, després de l'acord que es va assolir dilluns a la Conferència Sectorial d'Educació, a través del qual es modificaven les revàlides previstes a la llei Wert. Fonts d'Ensenyament però, han explicat que el document que els ha fet arribar el ministeri per debatre a la trobada, és el mateix que els va trametre fa gairebé un mes, i per tant, no s'han introduït els canvis acordats. 

Des del Departament s'ha rebut amb sorpresa aquest esborrany en què es defineix clarament i amb concreció el disseny de les revàlides, amb propostes de preguntes i, per exemple, puntuacions i percentatges d'avaluació. Les mateixes fonts han apuntat a la ''deixadesa o provocació'', el fet de no haver modificat aquest text, ja que no s'entén la suposada voluntat de diàleg que havia demostrat l'equip de Méndez de Vigo. 

Els responsables del Departament han explicat que només es quedaran a la reunió si es retira aquesta proposta d'ordre, ja que consideren que les competències de les comunitats autònomes són suficients per dissenyar aquests exàmens. En el cas que el Ministeri insisteixi en la necessitat d'emetre una ordre, Ensenyament destaca que no pot regular, a la vegada, les proves diagnòstiques d'ESO i les d'accés a la universitat.