El diari El País s’ha tornat a endur una allisada a les xarxes arran del retrat de la número 2 d’ERC, Marta Rovira, que signa aquest dissabte un dels seus columnistes, el mateix que ja va acarnissar-se amb Oriol Junqueras fa un parell de setmanes. El títol de la peça és “La ploraire del procés”, i a la dirigent republicana se li diuen de tots colors, des de “cocodril voraç” a “matriarca del sistema clientelar”.
No és el primer cop que a aquest diari se li escapa un deix masclista en parlar de Rovira. En aquest cas, a més, en una peça de 954 paraules, l'autor no reprodueix ni una sola frase ni acció de la retratada que justifiqui gairebé res, com el final, on diu que Rovira, a qui contraposa amb Inés Arrimadas, “abomina el liberalisme, la Unió Europea, el capitalisme, el sistema, la idiosincràsia urbanita”.
La reacció de resposta a Twitter ha estat intensa:
Articulisme de merda. Però de merda, eh... A l'altura de "passejar l'odi". https://t.co/Y9YGFi1zCw
— Francesc Serés (@FrancescSeres) 9 de desembre de 2017
Entiendo que el País tenga lguna compensación, económica o no, por fomentar la catalanofobia. Lo que no puedo entender es que alguien que se considere periodista pueda escribir artículos como éstos y no sienta verguenza.
— Lourdes Bàguena (@LBaguena) 9 de desembre de 2017
"Al critico patetico-lacrimogenogeno de la plañidera". Hilo
— anna.m (@annam81913591) 9 de desembre de 2017
Procedeis de una educacion machista y castrante. Expresar emociones no es malo. Llorar cuando alguien esta triste es del todo adecuado. Iros a reclamar a vuestras abuelas por las consecuencias
https://t.co/xouLhLjFQ2 @martarovira contó la verdad! Dejad de inocular odio! No es ningun delito ser socio de Òmnium o de la ANC. Vergüenza de periodismo!
— Montse Gol #EFTA (@montsegolSiSi) 9 de desembre de 2017
Los políticos no son robots... son (o deberían ser) personas con vocación de servicio, idealistas, comprometidos, sensibles a los problemas propios y ajenos. Pero nos han acostumbrado a ver politicos que insultan, roban, mienten o que bailan cuando tienen conocidos en la cárcel
— Núria Piferrer (@NuriaNevoa) 9 de desembre de 2017
Un ejemplo mas de que @eljueves ya es mas serio que @elpais_espana. #oleTu "Periodista".
— Guillem Soldevila (@guillemsol) 9 de desembre de 2017
Que titular tan pobre, tan carente de originalidad y tan ofensivo. Mujer que llora= plañidera, ¿Ese es tu nivel como periodista?
— Susanna Martí (@marti_susanna) 9 de desembre de 2017