L'exportaveu de CiU al Congrés, Josep Antoni Duran i Lleida, ha apuntat aquest divendres que "seria un error" pactar la solució del problema català "amb mitja Espanya" i ha proposat un acord entre les formacions "independentistes i no independentistes" de Catalunya i els principals partits d'Espanya.

En declaracions als periodistes a La Corunya, on ha rebut una distinció, Duran ha assenyalat que acordar una solució a la situació de Catalunya amb "el Govern de torn" i "deixar aïllada l'oposició" no tindria durada. "Això ens va passar amb l'Estatut de 2006, ens vam equivocar, entre altres coses, pactant simplement amb el PSOE, és cert que no va voler fer-ho el PP, però, quan pactes alguna cosa important només amb mitja Espanya, això té una vigència molt curta", ha esgrimit el polític.

Pel que fa al preacord per a un govern espanyol de coalició entre PSOE i Unidas Podemos, Duran ha assegurat que no té clar que ERC s'abstingui, ja que és un partit que "té com a objectiu principal guanyar les eleccions al Parlament i que sap que el contrincant principal, l'adversari principal, és Puigdemont".

En aquesta línia, ha asseverat que Esquerra "sap que una abstenció a la investidura de Sánchez com a president o està molt ben lligada o serà molt criticada pels altres independentistes". Amb tot, ha valorat "positivament" el preacord, ja que, "si finalment hi ha Govern, és una bona notícia" per no portar a Espanya a les seves cinquenes eleccions en quatre anys, tot i que ha indicat que no coneix "els detalls del programa", que caldria valorar a part.