La dona de Llarena diu que no va tranquil·la pel carrer

La directora de l'Escola Judicial, la magistrada Gemma Espinosa, ha dit aquest dimarts que "ara no va tranquil·la pel carrer", ja que ella i el seu marit, el magistrat del Tribunal Suprem que instrueix la causa pel procés sobiranista, Pablo Llarena, s'han vist obligats a portar escorta a Barcelona, ​​on resideixen.

En una entrevista a la cadena Cope, Espinosa responia així a la pregunta directa de si transitava tranquil·la pels carrers: "No, ara no, perquè la veritat és que ara tenim escorta i protecció, però crec que això durarà molt poc, que la gent reflexionarà i tornaran les coses a la normalitat".

Espinosa, que ha reconegut que ha "rebut amenaces o advertiments", incideix que en la seva opinió "són casos aïllats", i posa en valor que "de la mateixa manera" han rebut "innombrables mostres de suport" de persones diverses, dins i fora de Catalunya, i fins i tot de posicions polítiques pròximes a l'independentisme.

"Sí, hi ha hagut amenaces, totes aquestes coses que s'han vist, però per descomptat hem rebut el suport de moltíssima gent de les dues posicions ideològiques, o sigui que la gent sap distingir (...), sap que una cosa és la feina que fa el meu marit i una altra és la qüestió política", ha comentat.

La magistrada apunta a més que "hi ha altres jutges catalans que han rebut aquestes pintades i aquestes amenaces".

"No som els únics. Però jo crec que és una minoria exaltada. El poble català és pacífic i això no es tolerarà per la societat. No ho permetran", ha assegurat.

D'altra banda, Espinosa s'ha referit a l'acte de lliurament dels despatxos judicials que aquest dilluns va presidir el rei Felip VI a l'Escola Judicial a Barcelona, ​​per destacar "el suport rebut" per part del cap de l'Estat i les seves paraules sobre la independència judicial i la importància de la seva tasca.