El Frankfurter Allgemeine, considerat el primer diari alemany, ha analitzat la decisió del president Quim Torra d'anunciar eleccions per després de l'aprovació dels pressupostos catalans, i ha advertit que això portarà problemes al govern de Pedro Sánchez, perquè sospita que ERC farà marxa enrera en la seva aproximació al PSOE quan s'acostin els comicis. 

"Sánchez espera que ERC l'ajudi en l'aprovació dels pressupostos espanyols. Però la campanya electoral catalana, que pot coincidir amb el debat dels pressupostos a Madrid, farà més difícil per a ERC seguir el seu camí fins ara constructiu amb Sánchez", indica. 

El Frankfurter reconeix que el govern català és "fallit".  I apunta que el moment de ruptura ha estat aquest dilluns, amb la decisió de la mesa del Parlament de retirar l'acta de diputat al president Torra. 

"Després d'una decisió de la JEC, la presidència del Parlament català, que està encapçalada per ERC, va revocar el mandat del president Torra dilluns passat. Per a ell, aquest pas ha significat una ruptura de confiança amb ERC, amb qui forma govern", ha apuntat.