"El que m'ha passat avui diumenge, 15 de setembre de 2019, al Decathlon del municipi de Vila-seca és digne de haver-ho d'explicar, i no aguantar-m'ho a dins". Amb aquestes paraules comença la carta que un lector ha enviat a ElNacional.cat per denunciar que un empleat del Decathlon de Vila-seca s'ha negat a atendre'l per parlar en català

Els fets van passar diumenge a quarts de sis de la tarda quan l'autor de la carta va anar a la botiga esportiva per canviar algunes peces de la bicicleta de la seva filla de sis anys. Segons relata, ell es va dirigir al treballador en català per explicar-li què necessitava i, de manera inesperada, l'empleat li va respondre: "Parli'm en castellà".

Perplex, el client li va preguntar si no entenia el català i, segons explica a la carta, ho va fer de "manera respectuosa, ja que he pensat que podria ser un estudiant o similar que ve de fora". No era així, el treballador de Decathlon, de males maneres, va dir: "A mi em parles en castellà, que ets un maleducat, ja que has vist que amb la gent d'abans, mentre t'estaves esperant, he parlat en tot moment en castellà".

Davant d'aquesta situació, el client va demanar que s'avisés un encarregat per posar una queixa i que, finalment, el noi que es negava a parlar en català li va etzibar: "Sí, vinga, ves a posar la queixa, i apunta'm bé el nom: 'XXXX' de ciclisme. MALEDUCAT!".

Fulla oficial de queixa

L'afectat va parlar amb un superior que li va indicar com havia de tramitar la queixa i li va confessar que el treballador problemàtic no era el primer cop que tenia "aquests impulsos amb la gent".

Contactat per El Nacional.cat, el gerent del Decathlon de Vila-seca ha assegurat que per a l'empresa "el més important són els clients" i ha exposat que després de l'incident van "contactar amb el client" i es van "posar a la seva disposició per poder tractar el que va passar". En la mateixa línia ha afegit que l'empresa "reforçarà la política d'atenció al client per oferir la millor de les experiències".