I com passa en molts desallotjaments, les crítiques afloren. La CUP ha demanat explicacions al Govern per les actuacions dels Mossos d'Esquadra ahir a Badalona, quan van desallotjar un centenar de migrants d'una nau que ocupaven per viure i on es van produir càrregues policials. De fet, dues diputades anticapitalistes, Dolors Sabater i Basha Changue, van ser colpejades durant el dispositiu.
Arran de la intervenció policial el grup de la CUP ha registrat dues preguntes a la Mesa del Parlament perquè l'Executiu respongui sobre el desallotjament, preguntant per què no es va respectar que fos a partir de les 14h "tal i com s'havia acordat en la mediació" i també per què els agents "no duien de manera visible i clara la identificació pertinent". En una altra pregunta el grup parlamentari demana quines gestions ha realitzat la Secretaria d'Habitatge i Inclusió Social "per garantir allotjament a les persones afectades".
Aquesta no ha estat l'única pregunta sobre el desallotjament que s'ha fet a la Cambra catalana. Ahir al vespre la presidenta Laura Borràs, arran de la notícia que Sabater i Changue van ser colpejades, va valorar que "ningú hauria de ser colpejat per la policia per manifestar-se pacíficament contra un desnonament, i tampoc membres electes del Parlament".
Així mateix, Borràs va explicar, a través del seu perfil de Twitter, que va contactar amb les dues diputades cupaires per saber sobre el seu estat, i que alhora va demanar al conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, que s'aclareixin ràpidament els fets ocorreguts a Badalona.
17 unitats dels antiavalots
El desallotjament de la nau de Badalona va comptar amb la implicació d'unes 17 unitats dels antiavalots de la policia catalana, que van actuar per mandat judicial. Unes 70 persones es van concentrar davant la nau per intentar impedir el desallotjament.
Al juliol ja hi havia una ordre de desallotjament de la nau, però la defensa dels migrants va demanar ajornar-ho acollint-se a la moratòria que es va aprovar durant la pandèmia, i finalment es va acabar acceptant. Després es va assenyalar un nou llançament i el jutjat va rebutjar suspendre'l en considerar que els informes de vulnerabilitat no reunien els requisits per a detenir el desallotjament seguint aquest criteri.
Els ocupants van demanar fins a última hora posposar l’ordre de llançament, el jutjat, però, s’hi va negar de manera reiterada. Davant d’aquesta situació, algunes de les persones van recollir les seves pertinences i al llarg del matí van abandonar l’espai voluntàriament. Finalment, cap a les 12 del migdia, els Mossos van carregar contra les persones concentrades a les portes de la nau i van prendre el control de l’espai per acabar de desallotjar les persones que encara quedaven a l’interior.