Ciutadans i el Partit Popular han demanat al president del Parlament, Roger Torrent, que desconvoqui el ple d'investidura de Jordi Sànchez que havia de tenir lloc aquest divendres, després de la decisió del jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena de denegar-li el permís per assistir a la investidura.
La líder del partit taronja, Inés Arrimadas, ha demanat a Torrent que "deixi d'utilitzar el Parlament per allargar el procés, que desconvoqui el ple de demà i proposi d'una vegada un candidat sense càrregues judicials". "Necessitem realisme, seny i convivència", ha reclamat.
Los partidos independentistas sabían que Sánchez no podría ser investido. Pido a R. Torrent que deje de usar el Parlament para alargar el procés, q desconvoque el pleno de mañana y q proponga de una vez un candidato sin cargas judiciales. Necesitamos realismo, seny y convivencia https://t.co/FX0bT3jkAm
— Inés Arrimadas (@InesArrimadas) 12 de abril de 2018
Per altra banda, el líder del PP, Xavier García Albiol, també ha demanat a Torrent que no se celebri la investidura. en aquest cas, ho ha fet per carta.