Si calgués dibuixar un perfil del votant a qui es dirigirà Catalunya en Comú durant la campanya del 21-D, aquest és el de l'elector de l'àrea metropolitana de Barcelona, que generalment s'absté a les eleccions al Parlament i que prioritza l'agenda social a la nacional. O que almenys li dona la mateixa importància. Al voltant d'aquest vot giraran la majoria dels seus actes i missatges de campanya, que estarà acompanyada d'una forta presència a les principals ciutats metropolitanes.

S'aferren als resultats de les dues últimes eleccions espanyoles, en què van ser la primera força a tot el país -també amb Xavier Domènech de candidat-, les del 20 de desembre del 2015 i les del 26 de juny del 2016. En aquesta ocasió, en un context que s'espera de gran mobilització, els comuns volen jugar sobre segur i assegurar un electorat que el 27-S no van aconseguir atraure del tot. Ho hauran de fer en un context de polarització, marcat per l’agenda nacional. Serà una bossa de votants molt disputada.

La seva campanya girarà al voltant de diversos circuits diferenciats. El principal és el de Xavier Domènech, que recorrerà Barcelona, l’àrea metropolitana, el Vallès, el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, el Maresme i la Selva i les capitals de demarcació. Aquest circuit s’obrirà la nit del 4 de desembre a L’Hospitalet de Llobregat i es tancarà el 19 en una ciutat de l’àrea metropolitana encara per determinar.

A més a més, hi haurà un circuit que se centrarà en les àrees metropolitanes de les capitals de demarcació, especialment la de Barcelona, on es deixaran veure figures de pes d’aquest espai polític. Finalment, hi haurà els circuits territorials de les demarcacions de Girona, Lleida i Tarragona.

El seu missatge a aquest electorat estarà basat en un altre èxit a les urnes dels comuns: Barcelona. El relat serà que és possible traslladar a la Generalitat el que s’està fent a l’Ajuntament de la capital en matèries com les polítiques socials, de gènere o d’habitatge. L’alcaldessa Ada Colau participarà en diversos actes, entre ells el d’inici, el central i el de tancament. També en diversos actes pel territori, especialment a l’àrea metropolitana.

Però el gran protagonista de la campanya serà el cap de llista, Xavier Domènech, que creuen que representa bé el catalanisme popular i connecta amb aquest electorat, com el 20-D i el 26-J avalen. Allà on no hi arribi Domènech, hi serà la número dos i portaveu de Catalunya en Comú, Elisenda Alamany, que tindrà recorregut propi.

També tindran protagonisme alguns dels seus aliats, tant a l’Estat espanyol com a la Unió Europea. Pablo Iglesias, Alberto Garzón o Irene Montero, a més de representants de les diferents confluències, es desplaçaran fins a Catalunya en diverses ocasions. També el periodista i escriptor britànic Owen Jones o la líder del Partit Verd Europeu, l'alemanya Ska Keller, convidats habituals dels comuns.

A nivell de relat, Catalunya en Comú apel·larà a un vot útil que serveixi per “impugnar els vells blocs fracassats”, posar l’agenda social al centre del debat i trobar una sortida nacional tornant als grans consensos. Diuen que és l'única solució a l'actual atzucac.