Plus Ultra, la companyia aèria que va ser rescatada pel govern de Pedro Sánchez el passat 9 de març amb préstecs per valor de 53 milions d'euros, només tenia un avió, segons informa Vozpópuli. La companyia va ser rescatada per la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI), que fa inversions considerades estratègiques.

A inici de l'any 2020, l'aerolínia comptava amb quatre aeronaus, dues A340-300 i dues A340-600. No obstant això, va acabar l'exercici amb només una A340-300. En concret, la sortida dels tres avions restants -operats en règim de lloguer- es va produir en els últims mesos de l'any.

El ministeri d'Hisenda, al qual està adscrit el fons, fa referència al fet que "el transport aeri a Espanya constitueix un sector estratègic per la seva contribució al turisme, un dels principals motors econòmics de país". No obstant això, segons les estadístiques d'Aena, Plus Ultra aporta menys de l'1% de les connexions aèries, segons la mateixa font.

De moment, el SEPI ha tancat tres ajudes amb Air Europa (475 milions), Duro Felguera (120 milions) i Plus Ultra Lineas Aereas (53 milions), però a la llista d'espera s'hi troben una trentena d'empreses que esperen una resolució del consell gestor, un òrgan integrat per alts càrrecs de l'Administració. I, a més, fonts de la institució asseguren que el raonable és que el gruix d'entrada de nous sol·licitants es produeixi al març, Ja que aquest mes és quan la majoria de les societats tanquen l'exercici de l'any anterior.

La llista d'empreses que han reclamat ajuda financera per sobreviure a la pandèmia econòmica és secreta. Entre altres raons, perquè algunes cotitzen en els mercats de valors, i d'aquí que es prefereixi mantenir la reserva sobre la identitat, per no alterar la cotització. La data límit per sol·licitar ajuts és el pròxim 31 de desembre, però hi ha la possibilitat d'una ampliació si ho aconsella la situació econòmica.

La Societat Estatal de Participacions Industrials és un instrument del govern espanyol per oferir ajudes a empreses.