Els jutjats catalans van plens de causes derivades de la jornada del referèndum de l'1 d'octubre. Així ho ha fet públic el Consell General del Poder Judicial, que ha assenyalat que hi ha centenars de denúncies i procediments oberts en el sistema judicial català. Diversos jutjats d'instrucció han obert diligències en totes les províncies, essent la primera Barcelona —amb 17 jutjats d'instrucció amb diligències obertes o prèvies—, li segueix Tarragona, amb 5, i  després Girona (4) i Lleida (2).

Entre les causes judicials, hi ha casos de tot tipus: des de denúncies per lesions per part de damnificats per la violència policial, passant per denuncies contra alcaldes —com és el cas de l'alcaldessa de Roses— fins a l'obertura de diligències per una suposada inactivitat dels Mossos en la jornada del referèndum, una de les causes més repetides en els jutjats catalans.

Entre el recull realitzat pel Consell General del Poder Judicial també es troba la denúncia que va realitzar la Generalitat per les càrregues policials.