“Hem pres la humil decisió de no retrocedir”, assegura un dels cartells de la CUP pel 21-D desvelats aquest dilluns. La candidatura encapçalada per Carles Riera ha centrat la seva campanya al voltant del referèndum de l’1 d’octubre. De fet, obriran la campanya a l’IES Jaume Balmes de Barcelona, víctima de la repressió aquell dia. I totes les imatges utilitzades per al material gràfic tenen a veure amb dates emblemàtiques, com el 20 de setembre o les dues vagues generals. S’hi poden llegir altres frases, com “poble que lluita mai no perd” o “ni permís per ser lliures ni perdó per ser-ho”.

L’eslògan de la campanya, però, serà “21-D: dempeus”. Per una banda, expliquen des de l’equip de campanya, “dempeus contra la repressió i el 155”. Per altra banda, també estaran “dempeus amb tots aquells canvis que volem desenvolupar i dur a terme en els propers mesos”. El seu objectiu: desplegar la República proclamada el 27 d'octubre. Realitzaran actes per tot el territori, especialment a l’àrea metropolitana de Barcelona, i tancaran la campanya el 19 de desembre en un acte descentralitzat a Barcelona, Reus, Figueres, Tàrrega i Alcanar.

Més enllà dels tradicionals mítings de tarda, donada l’excepcionalitat d’aquestes eleccions imposades amb l’article 155, els cupaires realitzaran cada matí accions més reivindicatives. Aquest dimarts, primera dia de campanya, estaran a la Ciutat de la Justícia, donant suport a l’alcalde cupaire d’Argentona, Eudald Calvo, encausat per no haver impedit el referèndum.

En total, el pressupost de la CUP serà de 433.000 euros, dels quals 200.000 aniran a mailing, 61.126 euros a material de difusió, 13.000 a publicat en premsa i xarxes socials, 12.000 en vídeos i 8.000 pel bus de campanya.