Fa poc més d'una setmana el govern espanyols va anunciar la inversió de 16.000 milions d'euros per al desenvolupament del corredor atlàntic, tot plegat mentre el corredor mediterrani agonitza. Justament per això, l'anunci de la Moncloa ha despertat reticències entra alguns sectors. Sense anar més lluny, la Cambra de Comerç de Barcelona ha reclamat que l'impuls que rebrà ara el corredor atlàntic no ha d'afectar la planificació del corredor mediterrani català, especialment pel que fa al transport ferroviari de mercaderies. 

Per una banda, la Cambra ha valorat positivament la inversió al corredor atlàntic. Per altra ha remarcat que "és urgent recuperar l’esperit de la Taula Estratègica del corredor mediterrani, impulsada per la Generalitat de Catalunya i formada per més de 120 representants del món polític, social, empresarial i acadèmic, i l’executiu de l’Estat s’hauria de focalitzar en l’establiment d’una plataforma pròpia en ample internacional per al transport de mercaderies al llarg de tot el Corredor, separada de la línia d’Alta Velocitat".

Des de la cambra es destaca alguns dels temes més importants en el desenvolupament del corredor mediterrani que encara estan pendents com la línia convencional cap a Portbou. "La transformació a ample internacional d’aquesta línia resulta imprescindible per garantir en aquest àmbit del corredor les condicions d’interoperabilitat, garantia d’itineraris, disponibilitat i flexibilitat de serveis exigides per Brussel·les", han afirmat en un comunicat. 

El corredor atlàntic

A principis d'aquest mes de març, el govern espanyol va anunciar la nova inversió de 16.000 milions d'euros per impulsar el corredor atlàntic. Aquesta inversió afectarà Astúries, Castella i Lleó, Extremadura, Canàries, Galícia, País Basc, la Comunitat Foral de Navarra, Cantàbria, Castella-la Manxa, la Comunitat de Madrid i Aragó. Des de la Moncloa es pretén assumir la construcció del corredor atlàntic en paral·lel de la promesa finalització del Mediterrani. 

El secretari d'Estat de Mitma, David Lucas, va afirmar quan es va donar a conèixer la notícia que tots dos corredor eren igual d'importants. Pels anys de retards que fa anys que s'acumulen el corredor mediterrani desperten desconfiança. Des de la cambra reconeixen la importància del corredor atlàntic, però sense deixar de costat el projecte del corredor mediterrani.  "L’any 2030 és el termini marcat per completar la core network (xarxa bàsica) de la Xarxa Transeuropea de Transports (TEN-T), que inclou els corredors atlàntic i mediterrani", han recordat des de la Cambra.