Després de la creació de l'España Global, ara arriben més reforços per intentar millorar al preu que sigui la imatge d'Espanya a l'exterior en ple judici al procés. El ministeri d'Exteriors, liderat per Josep Borrell, ha tancat un contracte amb l'empresa nordamericana Abernathy MacGregor per donar un cop de mà amb la comunicació d'Espanya a Estats Units.

El cop de mà per "lluitar contra les fake-news" costarà al ministeri 100.000 dòlars per tres mesos de feina, en què els experts en comunicació treballaran conjuntament amb l'Ambaixada d'Espanya a Estats Units. Així ho avança la publicació especialitzada en el món de la publicitat i les relacions púbiques O'Dwyer's PR News.

La firma Abernathy MacGregor, que forma part del grup internacional Havas, s'encarregarà de "identificar i prioritzar els problemes que afecten la imatge d’Espanya als EUA". Un cop aclarits, també facilitaran contactes entre l'ambaixada a Washington i els principals mitjans de comunicació nordamericans i crearan una estratègia de xarxes socials. La feina no acaba a les notícies i les xarxes, sinó que també s'organitzaran trobades entre representants del govern espanyol i periodistes, polítics i influencers.

Abernathy MacGregor es defineix com una empresa de comunicació estratègiques "amb més de 30 anys d'experiència en la construcció, protecció i millora de la reputació i la valoració de les empreses".

Aquest contracte se suma a un acord anterior amb l'empresa de comunicació Overseas Solutions Ltd, amb seu a Londres, per valor de 90.000 dòlars mensuals durant sis mesos i que va entrar en vigor el passat 1 de febrer. En aquest cas, s'encarrega de detallar grups d'interès (periodistes, editors, líders d’opinió, think-tanks, juristes), organitzar reunions, formar portaveus i comunicació de crisi.