La portaveu adjunta del PSOE al Congrés, Meritxell Batet, ha defensat aquest migdia que quan el Govern de la Generalitat prengui possessió, no només s'aixequi el 155, sinó també el control de les finances de Catalunya per part de l'Estat

"Les finances de la Generalitat, així com de la resta de comunitats autònomes que estan subjectes al Fons de Liquiditat Autonòmica (FLA), tenen tota una sèrie de controls, però Catalunya està sotmesa a uns majors controls", ha recordat Batet a Catalunya Ràdio. 

A més, ha afegit que "un cop aixecat el 155 i normalitzada la situació, a Catalunya se li han d'aplicar les mateixes regles, les mateixes normes que a la resta de comunitats autònomes", a la qual cosa ha volgut afegir que "iniciar ja un nou model de finançament perquè el FLA, que havia de ser excepcional, acabi desapareixent també de la història d'aquest país".

PSOE i PP havien acordat a mitjans de maig que el control financer es mantingués després del 155.