La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha tornat aquest dilluns a disparar contra la flotilla i els seus integrants. Aquest cop l’ha vinculat amb ETA perquè la missió humanitària estava integrada per dues persones —Itziar Moreno i José Javier Osés— que van ser condemnades per pertinença a banda terrorista. “No sembla la flotilla de la pau”, ha etzibat en una roda de premsa en la qual ha destacat que “un d’ells està condemnat per intent d’assassinat” a un gendarme l’any 2011. La setmana passada, la lideressa madrilenya va referir-se a la flotilla com a “assemblea de facultat flotant”. Va acusar els seus promotors i activistes d’obtenir rèdits econòmics gràcies a la seva iniciativa. “Si creguessin que Israel és genocida no hi haurien anat, però ja s’han donat el bany i, a partir d’ara, subvencions per als seus xiringuitos, per al teatre, per al cinema, ja han fet l’agost”, va arribar a dir.
Aquest dilluns Ayuso ha opinat que la flotilla distreu l’atenció sobre els “problemes reals” dels ciutadans espanyols i “no resol res”. “Estem en la lírica, mentre els problemes reals estan al carrer, a cada família, escola i centre de salut”, ha dit. Ho ha dit en un mateix discurs en el qual ha defensat la llibertat d’una dona de voler i poder avortar i també la d’un professional de la salut que es negui a practicar un avortament per objecció de consciència. A parer de la presidenta de la Comunitat de Madrid, cap d’aquestes dues persones ha de ser “perseguida i assenyalada”. Sí que ha dit, tanmateix, que és “trista” i una demostració del “fracàs de la societat espanyola” que “l’any passat, el 2024, es van produir a Espanya 106.000 avortaments”.
Així s’ha pronunciat Ayuso després que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, hagi enviat una carta als presidents autonòmics de Madrid, Astúries, l’Aragó i Balears demanant-los que creïn el Registre de Persones Objectores de l’avortament, tal com estableix la llei d’interrupció voluntària de l’embaràs. El màxim líder socialista els adverteix que si no el creen en un termini de tres mesos, el govern espanyol activarà “els mecanismes legals oportuns per exigir el seu compliment”. El 2023 es va modificar la llei de manera que actualment totes les comunitats autònomes estan obligades a crear un Registre d’Objectors.
El govern espanyol, que ha tornat a situar en els darrers dies l'avortament en l’epicentre de la seva batalla política contra el PP i Vox, recorda ara que “el respecte a l’objecció de consciència dels professionals mai es pot convertir en un obstacle per l’atenció sanitària de les dones”. En un comunicat, l’executiu de PSOE i Sumar reivindica la seva voluntat que “aquest dret s’exerceixi a la sanitat pública i amb totes les garanties de seguretat, autonomia i llibertat”.