Websays-populars

Raül Romeva és el més popular a les xarxes. El cap de llista per Barcelona de Junts Pel Sí lidera amb avantatge el rànquing que compila la companyia catalana Websays.

Romeva compta més de 93.000 impactes positius des de l'arrencada de la campanya electoral, l'11-S. El segueixen Xavier García Albiol (64.380 impactes) i Inés Arrimadas (61.017, amb tendència a l'alça). Antonio Baños i Lluís Rabell empaten amb 54.000 impactes. A la cua de la llista hi queden Miquel Iceta (33.000 impactes) i Ramon Espadaler (amb poc més de 10.000).

Els protagonistes d'aquesta campanya, fora dels candidats, són Artur Mas, en lloc destacat; Albert Rivera, Pablo Iglesias i Mariano Rajoy.

D'altra banda, Xavier García Albiol es col·loca com a candidat més polèmic, amb la mitjana més alta d'impactes negatius: 26.917.

Websays-Evolució

L'arrencada de la campanya ha estat tot un èxit pel que fa impactes a la xarxa. La majoria dels partits ha multiplicat per cinc el nombre d'aparicions en els primers tres dies. Junts Pel Sí està al capdavant també d'aquesta llista i passa de 17.000 a 84.000 impactes des de l'11-S. PPC i Ciutadans es disputen el segon lloc, seguits molt de prop per la CUP i CSQP. Queden en els últims llocs, PSC i Unió.

Les declaracions que més interès han generat aquesta setmana han estat les paraules de David Fernández al programa Al Rojo Vivo: "A Catalunya ningú s'avergonyeix dels seus orígens", dirigint-se a Pablo Iglesias. Aquest clip de La Sexta ha generat 47.365 impactes.

L’estudi es basa en la monitorització realitzada a través de la plataforma de Websays dels comptes oficials a Twitter de les set principals formacions que es presenten a les eleccions al Parlament, així com dels impactes que tant aquestes candidatures com els seus principals integrants han tingut al conjunt d’internet (xarxes socials, notícies i blogs).