La regidora de l'Ajuntament de Barcelona Montserrat Ballarín (PSC) ha assegurat aquest divendres que "no hi ha cap tipus de discriminació" contra la plataforma 'Barcelona amb la Selecció', després d'haver-la sancionat doblement per haver instal·lat una pantalla gegant a la plaça Catalunya per veure el partit de l'Eurocopa del 27 de juny entre La Roja i Itàlia.
Així s'ha manifestat en resposta a la pregunta del líder del PP al consistori, Alberto Fernández, en el plenari sobre si s'actua igual i se segueixen els mateixos criteris contra els quals incompleixen les ordenances municipals.
"La llei és igual per a tot tothom, i l'aplicació d'un expedient sancionador no pot venir determinat per la persona física o jurídica que vulnera les normes", ha exposat Ballarín, malgrat necessitar que hi ha normes relatives a la seguretat i altres, al seu entendre, menys greus vinculades a l'àmbit de l'estètica i l'espai públic.
Un tema de seguretat
Segons la regidora, es va actuar contra 'Barcelona amb la selecció' perquè davant de les eleccions del 27-S posaven en risc les persones, davant del qual la Guàrdia Urbana va aixecar acta dels fets: "Hi havia cables i connexions elèctriques, cap de les quals no complia els requeriments necessaris i podien comportar perill per a les persones."
Després d'assegurar que la Guàrdia Urbana no va ser més coercitiva per evitar problemes d'ordre públic en aquest cas, ha insistit que l'expedient obert contra la plataforma s'ha gestionat de la mateixa manera que altres de similars
Acte de protesta
L'entitat 'Barcelona amb la Selecció' -que promou el suport a la selecció espanyola a Catalunya- ha convocat per a aquest dissabte un torneig de futbol reivindicatiu. El partit, que es celebrarà a les instal·lacions esportives de l'escola La Salle del carrer Lluçanès, hi participaran 12 equips amateurs, alguns de vinculats a entitats de les joventuts del PP, Societat Civil Catalana, l'agrupació de Joves de Ciutadans o l'entitat Empresaris de Catalunya.