La ministra catalana de Transports, Raquel Sánchez, ha confirmat el retorn als accessos aeroportuaris d'abans de la pandèmia i oberts a tothom: "Aprofitant que parlo de l'Aeroport del Prat, dir que properament, en els propers dies, i ens beneficiarà a tothom, eliminem les restriccions pels accessos a les terminals en els aeroports d'Aena".

La data exacta, pendent de definir, serà a partir de la setmana que ve: "S'aprovarà en el consell de ministres. Això és fruit d'aquesta recuperació que s'està produint, de la sortida de la pandèmia i és una bona mesura, un bon anunci perquè podrem viure aquests comiats o rebudes facilitant l'accés no només dels passatgers o el personal, sinó també dels seus acompanyants".

Actualment, l'acompanyant que vol accedir al Prat té dues maneres de fer-ho. Si recull un passatger a la seva arribada, si va amb cotxe només pot anar directament al garatge i aparcar. A partir d'aquí, la mobilitat que té queda restringida i tan sols pot accedir a la planta zero que correspon a un accés obert a l'aire lliure des d'on espera la persona. Així doncs, té totalment limitat l'espai intern. Per donar resposta al nou ordre dels darrers mesos, s'han habilitat espais de restauració en format foodtrucks i algunes taules al costat de la parada de taxis.

D'altra banda, els acompanyants de passatgers que tenen programada una sortida tan sols poden accedir al carril 'express' i tenen pocs minuts per acomiadar-se, des del cotxe, de la persona. En aquest cas, constantment s'originen llargues cues de cotxes que aparquen de forma provisional, en segona i fins i tot tercera fila i ocupen els carrils de circulació.

D'aquesta manera, les portes ja no estaran només limitades als passatgers amb targeta d'embarcament, personal i acompanyants justificats, per exemple, menors. L'anunci s'ha confirmat en l'acte Escola de Tardor del PSC que també ha comptat amb el tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, i els presidents de Renfe, Isaías Taboas, i Aena, Maurici Lucena. que han parlat de progrés social i econòmic i sobre protecció mediambiental.

Sánchez també ha tornat a fer responsable el Govern del no a l'ampliació de l'Aeroport i va més enllà: "Els pressuposts generals de l'estat contemplen una dotació de 3.000 milions d'euros a Catalunya. La dotació més gran per una comunitat autònoma. Comptem amb la col·laboració de la Generalitat, si es deixa ajudar, per aconseguir aquesta recuperació justa".

Per la seva banda, el ministre de Presidència, Fèlix Bolaños, diu que "la major divisió que hi ha actualment a Catalunya és entre els partidaris del diàleg i els partidaris de la confrontació".

Fotografia de portada: imatge de recurs de l'Aeroport del Prat