Ford no ha esperat al 15 de novembre per informar dels seus plans globals sobre la factoria d'Almussafes (València) i hui ha anunciat que farà un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) de 13 jornades a la planta de motors i reduirà 9 dies la producció del Tourneo) a partir d'aquest mes de novembre com a conseqüència de la caiguda de vendes i descens del consum a Europa, el seu principal mercat.

La direcció de Ford ha comunicat als sindicats aquesta decisió en la reunió de la comissió consultiva celebrada aquest matí, segons informa Levante EMV, i que es produeix dues setmanes després de la trobada celebrada a Colònia pels dirigents de la multinacional a Europa per anunciar el seu pla d'ajustos que comportarà el tancament de plantes i acomiadaments de treballadors.

La factoria d'Almussafes, malgrat la retallada de producció en vehicles, assegura que recuperarà aquests dies en jornades extraordinàries de producció al llarg de l'any que ve. En mitjans sindicals sorprèn la decisió de la companyia, ja que al llarg de mes d'octubre hi ha hagut producció durant tres dissabtes.

"Ford-Europa ha de tornar a ser rendible en 2019"

El president de Ford Europa, Steven Armstrong, va dibuixar un panorama molt negre en la reunió del passat 9 d'octubre amb el comitè d'empresa intercentres i va anunciar als dirigents sindicals que la companyia «ha de tornar a ser rendible a partir de 2019», segons indica el comunicat del Comitè d'Empresa Europeu de Ford (FEWC). S'espera que el proper 15 de novembre la direcció expliqui amb detall el futur de cada fàbrica.

Sense concretar la repercussió en cadascuna de les seves fàbriques i personal d'automòbils, motors i centre de disseny (Espanya, Anglaterra, França, Alemanya, Turquia i Romania), el màxim executiu del grup en el vell continent va explicar que la direcció de Dearborn ( Detroit), és a dir la caserna general de Ford Motor- està «extremadament insatisfeta» amb els números vermells a Europa i «està perdent la paciència»