Ford posarà fi a la producció de la seua planta de Blanquefort (França) a la fi d'agost del pròxim any després de rebutjar una oferta del proveïdor de caixes del canvi Punch Powerglide per a comprar la factoria. Aquesta notícia se suma a la que van avançar aquesta setmana alguns mitjans, que informaven que Ford retallarà també 1.600 llocs de treball  i suprimirà dos models en la planta alemanya de Saarlouis.

"Malgrat les converses exhaustives i rigoroses dels últims nou mesos i els millors esforços d'ambdues parts, el pla proposat pel possible comprador presenta riscos significatius", va assenyalar el fabricant nord-americà en un comunicat al comité d'empresa de la companyia. En aquest sentit, Ford va assegurar que els plans de Punch Powerglide no ofereixen el nivell de seguretat o protecció que li agradaria a la companyia per als seus empleats. En total, treballen 850 persones en la factoria gal·la.

Almussafes a l’espera

Ford no travessa el seu millor moment i la caiguda de vendes està provocant retallades i ajustos en pràcticament totes les factories de la companyia. És el cas de la planta Ford a Almussafes. De fet, el 9 d'octubre la direcció de Ford va mantindre a Colònia (Alemanya) una reunió amb representants dels comitès d'empresa de les seues plantes de fabricació a Europa als quals va avançar que en els pròxims mesos hi haurà "decisions dures" per a buscar la rendibilitat, segons ha asseverat el delegat d'UGT en la factoria d'Almussafes, Carlos Faubel. La més dura fins ara ha sigut la de tancar la factoria francesa.

En el cas de Ford Almussafes, UGT i l'empresa van pactar un ERO temporal de 13 dies en motors i 9 en fabricació de vehicles fins a gener que afecta la pràctica totalitat de la plantilla, de 7.800 treballadors. No obstant això la factoria valenciana és la mes rendible d’Europa.