El director general de Consum, Juan Luis Durich, ha declarat que la retirada del valencià en l'etiquetatge d'alguns productes de la cooperativa és el resultat d'una actuació que ja es duia a terme "des de feia sis mesos", i que provenia de la necessitat d'augmentar la mida dels rètols, "com algunes persones grans reclamaven", i d'una empresa present en sis comunitats autònomes que vol ser "global". Durich ha fet aquestes declaracions durant la presentació dels resultats econòmics de la companya del 2017.

El director general de Consum també ha informat que 200 socis es va donar de baixa pel canvi en l'etiquetatge, ha qualificat les crítiques que va patir la cooperativa de "radicalment i absolutament injustes" i ha assegurat que van ser "una sortida del to" i un atac a "l'única empresa que defensa el valencià", a la qual cosa ha assegurat que "damunt, se li tiren al coll". També ha subratllat que els productes de la marca pròpia en què es va eliminar el valencià eren un 5% del total, "150 dels 2.000”.

Consum va facturar durant l’any passat 2.518 milions, el que suposa un augment del 7,45%. La cooperativa valenciana destaca que aquest creixement està “quatre punts percentuals per sobre de la mitjana del sector de la distribució espanyola". Pel que fa als beneficis, es van elevar fins als 51,7 milions, un 10,47% més que l’any anterior. Durant el 2017 Consum ha obert 38 nous establiments, 12 de propis i 26 franquícies, unes xifres una mica més baixes que les del 2018, en què la cooperativa preveu obrir 43 supermercats nous, 13 de propis i 30 franquícies. De les 43, 19 seran al País Valencià i 11 a Catalunya, els dos territoris amb més presència de la cooperativa.