Al Japó no es parla de res més. Com molt bé ens han explicat Ciutadans i el PP, Nissan marxa de Catalunya per culpa de l'independentisme. Els seus responsables (els de Nissan, no els de l'independentisme) es van reunir amb el mapa del món mundial al davant i van dir: “On tanquem aquestes fàbriques que volem tancar?”. I al fons de la sala es va sentir una veu que va dir: “A Catalunya! Jo vaig anar una vegada a la Sagrada Família i les famílies entren per portes diferents perquè l'independentisme ha fracturat la societat. I us diré més, sabeu com l'independentisme colpista sediciós prepara l'arròs per als nigiris i els makis? Quan l'han bullit, en comptes d'afegir-hi vinagre d'arròs hi posen... xarop de Mòdena!”. I llavors la cúpula de Nissan, tota a una, va exclamar: “¿Ens estàs dient que els indepes usen el puto xarop de Mòdena aquell amb el qual alguns malnats (o malnades) estan destruint la civilització humana? ¿Aquell xarop que no cal confondre amb el vinagre de Mòdena, que és una altra cosa? És això el que ens estàs dient tu que estàs al fons de la sala?”. I la veu situada al fons de la sala, com crec que ja ha quedat convenientment acreditat, va mirar fixament tota la cúpula de Nissan, va empassar saliva i de la seva boca va sortir un rotund “SÍ!”.

I així va ser com un cop els senyors cúpula van poder ser reanimats gràcies a l'esforç dels serveis mèdics de la companyia, van agafar el mapa del món i van esborrar-hi Catalunya. Per sempre! Sort que, un cop més, Ciutadans i PP s'han adonat de la realitat i ens l'han explicat.

I és que la continuïtat de Nissan estava totalment garantida, tal i com ens va assegurar el passat mes de gener Pedro Sánchez...

Pedro Sánchez

... però un cop més aquests indepes indesitjables (i una miqueta també Ada Colau) han treballat per destruir i destruir.

No, Nissan no marxa perquè, juntament amb la resta de marques del grup, hagin decidit repartir-se el món i ella es quedi els EUA, la Xina i el Japó; Mitsubishi el sud-est asiàtic i Oceania; i la francesa Renault controli a partir d'ara Europa, Rússia, l'Àfrica i Amèrica del sud. I justament Renault hagi decidit fabricar a França els mateixos models que ara fabrica BCN i, per tant, entre el seu país i el país veí, ells han optat pel seu.

I Nissan tampoc marxa perquè l'altre tipus de vehicle que es fabrica a BCN ara passi a mans de Mitsubishi, que no té planta aquí. Ni perquè de les 8 plataformes actuals que té la companyia ara passin a només 4. Ni perquè en la nova manera de fabricar, amb la que pretenen estalviar dos mil milions d'euros, les plantes catalanes no els encaixin.

Efectivament, per culpa de l'independentisme Nissan marxa de Catalunya. Com per culpa de l'independentisme ara fa dos anys va deixar de fabricar camions a la factoria d'Àvila, on ara es dediquen als recanvis. I marxa després de 100 milions d'euros en subvencions públiques que no retornen, que no està gens malament i que també és un tema apassionant.

Nissan marxa i deixa sense feina els seus 3.200 treballadors directes i compromet uns 25.000 llocs de treball indirectes. Un impacte comparable als efectes d'un accident d'avió, que quan mires la xifra d'un sol instant penses: que bèstia! Però que no ens ha de fer perdre de vista que aquí cada dia hi ha uns quants accidents de cotxe amb algun mort, digui'n autònoms. I tots sumats tenen, com a mínim, el mateix efecte que l'accident d'avió. Però com que van caient d'un en un i en silenci, no són ni notícia.