Nou desori a Rodalies. El caos nostre de cada dia que no ens falti, senyor ADINFE (que és la suma de RENFE i ADIF). Quan no és per un all (digui'n robatori de cable de coure) és per una ceba (digui'n l'incendi d'uns mobles). I quan no, ho és per les dues coses (digui'n la senyoreta catenària o que se'ls penja el Windows 95). Algú podria pensar en la fatalitat. I algú altre, sobretot aquest dimarts, parla de victimisme. Concretament del victimisme "indepe". Sí, la fatalitat i el victimisme de qui entra a quiròfan per operar-se de galindons i surt amb un marcapassos.

—Escolti, ha estat mala sort, però no es queixi que ara té dos cors. Què més vol?

—Moltes gràcies, però, i els meus galindons?

—Vol fer el favor de parar de queixar-se!!!

Fot molta mandra haver de tornar a fer el debat sobre dèficit d'infraestructures a Catalunya. Miri, no cal. Sobretot, perquè a segons quines edats només faltaria haver de discutir amb algú que assegura que el sol surt per l'oest. Sí, sí, i també plou cap amunt, la terra és plana, tinc un cunyat que va néixer al planeta Raticulín i Cristiano Ronaldo és un paio molt humil. Però per cloure el tema d'una santa vegada, dos petits exemples de victimisme. M'oblido dels grans dèficits, dels que clamen al cel. M'oblido també dels ridículs percentatges d'execució d'uns pressupostos ja ridículs i em centro en el cada dia, en el que pateixen habitualment els usuaris de dues línies que són responsabilitat d'ADINFE.

Comencem per la línia de Tortosa, també coneguda com la dels 20 minuts perquè els trens tenen el simpàtic costum d'anar sempre amb 20 minuts de retard. Repassem només incidències dels últims tres dies:

 

Trens 1

I ara anem a la línia de Puigcerdà, amb un rècord IN-SU-PE-RA-BLE: al 2016, els trens tarden a fer el recorregut 12 minuts més que fa 20 anys. Mirem les incidències els últims 10 dies:

 

trens 2

Efectivament, victimisme total i absolut per criminalitzar un Estat que es desviu per fer feliços els usuaris d'aquestes dues línies que funcionen com un rellotge o la de Manresa, on els trens són avançats per les diligències. Felicitats ampliables als enllaços amb transport públic a l'aeroport (on ara hi arribarà el metro de la bruixa i de rebot), per l'N2 al Maresme, per l'N2 a Girona, per l'N-340, per la connexió ferroviària amb el País Valencià, per l'eix mediterrani, per...