Apunts d'urgència sobre la inauguració del tram sud de l'L9 del Metro, que ve explicant Albert Acín i l'equip de El Nacional.

1) Catalunya va. Malgrat l'ofec i el menyspreu sistemàtic en matèria financera i d'inversions a què està sent sotmesa una de les regions econòmiques més dinàmiques d'Europa per part del Govern de l'Estat, el país –les administracions i la gent– continuen fent camí, com sempre.

2) A Catalunya hi ha govern. El president, Carles Puigdemont, i el vicepresident, Oriol Junqueras, han compartit el protagonisme en l'acte inaugural de l'L9. Se'ls veu còmodes en el seu paper, i ferms en els seus propòsits. Pregunta: Qui governa a Espanya (Mariano)?

3) Puigdemont presideix. El cap de l'Executiu català, amb el seu estil tranquil, ha denunciat l'actitud de Madrid i ha advertit que Catalunya continuarà construint (infra)estructures d'Estat. "O fem les infraestructures o no ens les faran". Avís a navegants: el moviment es demostra caminant.

4) Albiol se'n va. L'exalcalde de Badalona i líder in pectore del PP català postrajoyista ha marxat en ple acte, en senyal de protesta (forçada?). Albiol paga els plats trencats de Rajoy i Soraya a compte del procés sobiranista.

5) Artur Mas hi és.... L'expresident de la Generalitat, víctima de la intransigència cupaire i del naïfisme bonista instal·lat en moltes cases del sobiranisme, no se n'ha anat. Avui ha estat a primera fila, al costat de Puigdemont i Junqueras.

6)... i els socialistes no se n'han anat. El PSC està en contra del procés sobiranista, com el PP, o C's, però aquesta posició, legítima, no és obstacle perquè sàpiga estar on cal estar quan cal ser-hi. Núria Marín, superalcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, també va venir a subratllar que la terra, i les infraestructures, són de qui se les treballa (i les paga).

7) Ada, sempre Ada. Tampoc l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, no va perdre l'oportunitat d'assistir a la seva primera gran inauguració, compartida amb els responsables del Govern. Catalunya no s'acaba a Barcelona.

8) Reconnexió. La mateixa setmana que Rodalies-Renfe va deixar tirats per enèsima vegada desenes de milers d'usuaris a compte d'una fumarada en una estació abandonada, la capital catalana amplia el gran metropolità sud i amb això reconnecta amb el Baix Llobregat, territori absolutament clau per al futur del país i, sens dubte, del "procés". L'aeroport del Prat ara està més a prop de Barcelona i Barcelona del Prat. I amb l'aeroport, el món. Per desconnectar caldrà reconnectar i amb Metro també s'hi arriba (a Ítaca).