No són pocs els experts que apunten que, per molt que els últims temps hàgim vist com la quota de mercat dels elèctrics ha crescut tant a Espanya com a Europa, s'han de donar una sèrie de factors molt importants i molt claus perquè aquest tipus de models es converteixin en opcions realment populars a les carreteres a nivell mundial.

D'una banda que, evidentment, siguin opcions molt més barates que les actuals. Per altre, que més allà que el seu preu sigui més baix, que els seus rangs d'autonomia siguin més grans o, en el cas de què tinguin autonomies per sota dels 300 km i siguin models pensats gairebé exclusivament per moure's per ciutat per entorns urbans, tinguin un preu també molt més baix.

Però un dels punts clau que realment canviaria aquest segment de forma evident seria el fet que es pogués carregar un elèctric tardant més o menys el mateix que es tarda a omplir un dipòsit de gasolina, és a dir, que anar a una estació de càrrega amb el nostre elèctric implicarà un temps més o menys similar al que implica anar a la gasolinera.

L'elèctric xinès que es carrega en 11 minuts

Actualment, si bé és cert que la tecnologia ha evolucionat molt en aquest sentit i són alguns d'elèctrics els que són capaços de carregar fins al 80 % de bateria en un temps d'al voltant de 40 minuts, ha estat des de la Xina on ha arribat una notícia que realment ha impactat els amants dels elèctrics.

I és que ha estat un monovolum de la marca xinesa Li Auto el que ha estat capaç de carregar fins i tot del 10 al 80 per cent de la seva bateria en ni més ni menys que tan sols 11 minuts, amb un pic de càrrega màxima de 521 kw, el que suposa el rècord actual a nivell mundial. Així, ha aconseguit recupera 77.3 kWh en 11 minuts, moment en què ha arribat al 80% de càrrega.

 

La clau en aquest cas no és cap altra que la seva bateria Kirin de CATL, que segons el fabricant i tal com s'ha pogut comprovar amb aquest model, pot aconseguir recuperar 500 quilòmetres d'autonomia en tot just 12 minuts, amb una d'impressionant una taxa de càrrega màxima de 5C.

De moment es tracta d'una prova a la Xina amb un model molt concret, amb un carregador molt concret i amb una bateria molt concreta, però és evident que cada vegada estem més a prop de poder carregar un cotxe elèctric tardant gairebé el mateix que es tarda a acudir a una gasolinera a proveir-se.