El Xiaomi SU7 ha tornat al focus mediàtic després de detectar-se deformacions als para-xocs davanters de diverses unitats. El problema s'ha manifestat principalment en condicions de calor intensa, on certs propietaris han observat desajustos visibles en la unió entre els fars i el para-xocs, així com superfícies bombades o irregulars. Aquestes incidències han generat dubtes sobre la qualitat de fabricació del primer model elèctric de Xiaomi, que ja arrossegava crítiques per retards en lliuraments i estratègies comercials poc clares.

Les imatges que circulen mostren desalineacions evidents, especialment en les unitats produïdes durant els primers lots de fabricació. L'error sembla concentrar-se en la rigidesa dels plàstics utilitzats i en l'execució del muntatge, el que ha permès que els components s'expandeixin de forma desigual davant d'elevades temperatures. Aquesta situació no ha tardat a generar un debat més ampli sobre la fiabilitat estructural del vehicle i el control de qualitat de la marca en la seva incursió inicial al sector de l'automòbil.

 

La mateixa companyia ha reconegut que alguns models presenten problemes en l'acoblament del frontal i en el comportament tèrmic dels materials, la qual cosa ha donat peu a una campanya de revisió gratuïta per a les unitats afectades. Els ajustaments s'estan duent a terme en tallers oficials i, en alguns casos, mitjançant assistència a domicili, amb intervencions que amb prou feines superen una hora de durada. Paral·lelament, s'ha revisat el disseny dels plafons implicats i s'ha anunciat una modificació als materials utilitzats en les sèries actuals de producció.

Reacció de Xiaomi i futur immediat del SU7

Crida especialment l'atenció la rapidesa amb què Xiaomi ha assumit la situació, oferint solucions directes i comunicant públicament els passos presos per evitar que el problema es repeteixi. Aquesta reacció pretén minimitzar l'impacte de reputació just en un moment clau, ja que el SU7 representa el punt de partida de la seva estratègia d'electrificació i mobilitat intel·ligent.

 

Tanmateix, aquest episodi se suma a altres fronts oberts entorn del model, com les queixes per diferències entre les prestacions anunciades i les reals, o la controvèrsia sobre la disponibilitat de certs elements com extres opcionals. Tot això ha tensat la percepció d'alguns consumidors i ha encès les alertes sobre el grau de maduresa de la marca en un mercat tan exigent com l'automobilístic.

Malgrat aquestes dificultats, el Xiaomi SU7 continua generant un volum considerable de comandes, impulsat per una proposta que combina disseny, prestacions elèctriques i connectivitat avançada. No obstant això, el veritable repte de la marca serà demostrar que aquests errors inicials formen part d'una corva d'aprenentatge raonable i no d'un problema estructural més profund. El llançament de nous models, com el previst SUV YU7, posarà a prova la capacitat de Xiaomi per consolidar-se com un fabricant fiable en el competitiu entorn de la mobilitat elèctrica.