L'entrada en joc dels motors elèctrics ha provocat un enorme canvi la indústria de l'automòbil a nivell mundial. I és que, si bé és cert que ja va ser fa molts anys quan Toyota va decidir incorporar aquest tipus de motors a les seves mecàniques per fer dels seus motors híbrids auto recarregable el seu millor argument de venda, els cotxes 100 × 100 d'elèctrics estan cada vegada guanyant més pes.

De fet, és l'augment de la popularitat d'aquest tipus de models, que d'aquí a uns anys seran de fet els models que regnin en la immensa majoria de carreteres de tot el món, que ha provocat que siguin moltes les marques asiàtiques que estiguin disposades a fer el salt a mercats com l'europeu i l'americà, una cosa que no ocorria quan les úniques opcions mecàniques a nivell mundial eren les de combustió tradicional.

 

En aquest sentit, els que busquen un cotxe elèctric saps molt bé que avui dia existeixen cada vegada més opcions de fabricants que arriben des de països asiàtics amb propostes molt interessants referent a relació qualitat preu, sent MG o BYD dos dels millors exemples en aquest cas.

Aquest SUV elèctric xinès no té res de low cost

Tanmateix, es pot destacar que estan arribant també a Europa opcions que ens van dirigides precisament aquells que busquen un model senzill i amb un preu baix, sinó més aviat el contrari, aquells que busquen un model amb l'últim en tecnologia i amb un nivell de qualitat i prestacions propis d'una marca prèmium europea com pot ser BMW, Audi o Mercedes, entre moltes altres.

Un bon exemple d'això és el Voyah Free, un SUV de primeríssim nivell que es va posar a la venda fa ja més de dos anys i que serà el pròxim 2024 quan es posarà la venda també al nostre país. De moment es pot sol·licitar una prova del vehicle a través de la pàgina web de la marca, però des del fabricant ja deixem clar que no serà fins al proper any quan no arribin les primeres unitats a la venda.

 

Amb una única opció mecànica, en aquest cas un motor format per dos motors elèctrics que acaben oferint gairebé 500 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir més de 500 km d'autonomia, aquest model pansa per ser un dels més ben dotats referent a tecnologia i qualitat al seu interior.

No és casualitat que, sense que se sàpiga encara els preus oficials, no sigui un pocs els que parlin que aquest model tindrà un preu de partida que rondarà els 75.000 €, el que no convertirà en un dels models més buscats entre els VIP que, això sí, vulguin provar noves marques que arriben des d'Àsia.