Un dels motius que ha portat Volvo a convertir-se en una alternativa més que interessant a les marques prèmium alemanyes, Mercedes, BMW i Audi, és que els suecs han apostat en els últims anys per desmarcar-se d'aquestes amb importants descomptes en els seus models.

Tan sols cal veure la diferència de preus de models com e l'XC40 i el XC60 respecte als seus rivals directes dins dels catàlegs de les marques alemanyes per adonar-se de l'estratègia de la marca nòrdica. Tanmateix, com bé saben els que estan precisament interessats en la que molts consideren la millor versió de l'XC60, en alguns casos a Volvo no aplica aquesta estratègia, el que acaba sent una cosa que evidentment els perjudica.

 

Entre altres coses perquè, per molt que siguin una marca prèmium i que comptin en molts casos amb el mateix nivell de qualitat en els seus models queda que podem trobar els catàlegs de les marques alemanyes, no són pocs els que el continuen veient un esglaó per sota quant a estatus de marca.

El preu és un problema per al Volvo XC60

És per això que no deixa de ser sorprenent l'estratègia que està seguint Volvo amb la versió híbrida endollable del seu XC60. Tal com podem veure en quecochemecompro.com, el preu de partida d'aquesta versió és de 67.300 €, una quantitat que no és que sigui precisament baixa.

Si bé és cert que som davant d'una versió molt ben dotat en tots els sentits i que permeten fer allò de la llum i l'etiqueta ZERO de la DGT, els que siguin molts els que estan disposats a pagar una quantitat tan alta. I més tenint en compte que dos dels seus rivals més directes, l'Audi Q5 híbrid endollable i el BMW X3 híbrid endollable, tenen un preu molt semblant.

 

Com veiem en l'esmentat preu, fins i tot l'Audi Q5 és més barat, amb un preu de partida de menys de 67.000 €, sent de poc més de 68.000 € el preu de partida d'aquesta versió del BWW X3. Sí que és cert que, en el cas del nou Mercedes GLC híbrid, la seva preciosa dispara fins a gairebé els 75.000 €, una diferència ja de més de 7000 € respecte als seus rivals directes.

Per molt que per prestacions, disseny i qualitat de materials aquest Volvo XC60 no tingui res a envejar al seu rivals directes, especialment als Audi i BMW, el fet que costi el mateix però que el seu estatus de marca aquest un esglaó per sota segur que provocarà que les seves vendes no siguin precisament gaire nombroses. Almenys en aquesta versió.