Tot i que molts experts en motor situen Volvo un esglaó per sota com a marca prèmium respecte d'altres com Mercedes, BMW i Audi, el cert és que els models de la firma sueca no tenen res a envejar als dels models de les marques alemanyes. Això sí, a Volvo sembla que han deixat molt clar que, pel que fa a un tema molt concret, no estan disposats a seguir els passos ni de BMW ni de Mercedes.
I és que no és que sigui precisament cap secret que tant BMW com Mercedes han implantat un sistema de subscripció per desbloquejar algunes de les característiques dels seus models.
En el cas de Mercedes, almenys als Estats Units, perquè alguns dels seus models elèctrics comptin amb motors de màxima potència, cal pagar un extra de més de 1.000 € l'any. Pel que fa a BMW, la marca de Múnic ha optat per implantar un sistema de subscripció mensual a través de la qual, per uns 18 € al mes, es poden tenir seients calefactables.
Una estratègia comercial que ha generat moltes crítiques, sobretot tenint en compte que, a diferència del que passa amb un altre tipus de marques, tant Mercedes com BMW estan fent pagar els seus conductors per característiques o prestacions que els seus cotxes ja porten instal·lades de sèrie. I això és una cosa que a Volvo no estan disposats a fer.
Volvo no entrarà en el joc dels cobraments a través de subscripció
Així ho ha apuntat Björn Annwall, el màxim responsable de la marca, en una recent entrevista a Bloomberg després de la inauguració del nou centre tecnològic de la marca a Estocolm, on el fabricant crearà programari per als seus vehicles: "A les persones que han pagat 90.000 euros per un dels nostres cotxes, no els demanarem que paguin més per escalfar els seients".
Això sí, es pot tenir en compte que per molt que Volvo no entrarà en el joc de les subscripcions per característiques que els seus models porten de sèrie, la marca sueca sí que ha apuntat que, en el cas que es dugui a terme una actualització de programari del model i que aquesta permeti noves funcions que impliquin un canvi important en matèria de seguretat en la conducció, sí que ho cobraran. Annwall afegeix que, en matèria de conducció autònoma, "no haver de sostenir el volant sí és un canvi substancial", i així justifica la decisió.
Crida l'atenció, però, que a Polestar, una marca que ara pertany a Volvo, sí que es cobri per un extra de potència, tot i que es pot destacar que, a diferència de BMW o Mercedes, es tracta d'un únic pagament.