Volvo sempre s'ha caracteritzat per ser una marca que en molts casos no ha seguit les tendències del mercat, o almenys no fins al punt d'igualar el que altres marques fan sobre això.
És evident que, com passa amb la resta de marques prèmium com Mercedes, Audi o BMW, l'alt preu dels seus models els permet als suecs tenir més beneficis amb cada una de les seves vendes que els que tenen les marques generalistes i, per tant, continuar apostant per models o carrosseries que en altres catàlegs són ja part del passat.
Un bon exemple d'això són els models familiars que no són SUV. És cert que Volvo ha apostat pels SUV, i que els XC40 i XC60 s'han convertit, com era d'esperar tenint en compte el boom que viuen aquest tipus de models en els últims anys, en els seus dos models mes reeixits.
Tanmateix, també és cert que la marca de Suècia ha seguit els passos de les prèmium alemanyes i ha optat per continuar apostant per models com els S60 i S90, berlines molt top, així com les versions familiars d'aquestes, les V60 i V90.
No és una aposta sense sentit tenint en compte que, a diferència del que passa al nostre mercat així com en la gran majoria dels mercats del sud d'Europa, on aquest tipus de models han perdut moltíssim pes quant a quota de mercat, als països del nord d'Europa, especialment a Suècia, Noruega, Finlàndia o Dinamarca, entre altres, aquest tipus de carrosseries sí que continuen tenint molt pes.
Volvo aposta per transformar el seu V90 en un model cent per cent elèctric
En aquest sentit, la idea de Volvo no és cap altra que continuar mantenint aquesta aposta però, això sí, anar un pas més enllà en la seva aposta per l'electrificació. És per això que la marca ja està treballant en una nova generació del seu V90, el seu familiar amb un toc campero més top i alhora més oblidat per molts.
Un model que, això sí, va ser cent per cent elèctric. Per molt que els suecs ja estiguin impulsant les vendes de Polestar, la seva submarca per a models prèmium cent per cent elèctrics, els seus plans passen per electrificar en un futur no molt llunyà tots els seus models, com ja han fet ara amb el seu top vendes el XC40.
En aquest sentit, malgrat que evidentment Volvo no ha publicat encara cap imatge d'aquesta nova generació del seu V90, que serà cent per cent elèctric, no ha estat cap altre que Avarvarii el que sí que ha publicat a les seves xarxes socials un render en el qual ja anticipa el que podria ser el disseny d'aquesta berlina familiar.
Un disseny molt atractiu, que segueix precisament la línies de Polestar quant a llenguatge de disseny i que apunta a ser, en el seu segment u dels top vendes de la marca una vegada surti al mercat, que tot apunta que serà el 2023.