Si bé és cert que la immensa majoria de marques, i Volvo és entre elles, està apostant els últims anys per augmentar de forma notable la seva oferta de cotxes 100 × 100 d'elèctrics, són també molts els fabricants que estan apostant també pels cotxes que compten amb motors híbrids endollables.

I és que aquest tipus de motors està guanyant cada vegada més pes a les carreteres europees per diferents motius, entre ells el fet que pot presumir de tenir el millor dels motors de combustió i alhora comptar amb alguns dels avantatges dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics.

 

És cert que, com ocorre amb els cotxes elèctrics, un dels requisits gairebé indispensables per treure el partit més gran a aquest motor és comptar amb un carregador a casa. Això sí, al contrari del que ocorre amb els cotxes elèctrics, viatjar llargues distàncies amb un cotxe híbrid endollable no suposa cap tipus de problema, entre altres coses perquè, tenint un motor de combustió i un dipòsit de gasolina, al final s'acaba viatjant com amb un cotxe de combustió tradicional.

No és casualitat llavors que, tenint en compte que és un model amb el qual ens podem moure el dia a dia amb el motor elèctric i afrontar llargs viatges amb el motor de combustió, molts conductors a Europa els vegin com una alternativa en aquests moments més interessants que era d'anar a buscar un model 100 × 100 elèctric.

Volvo regna entre els PHEV

El curiós en aquest cas és que, a diferència del que ocorria en el passat 2023 a Europa, un any en què no va ser cap altre que el Ford Kuga el que es va convertir al cotxe amb aquest tipus de motor més venut a les carreteres del vell continent, en aquest 2024 el PHEV més venut a les carreteres europees és un model prèmium, en concret un model de Volvo.

 

No és altre que el XC60 en la seva versió PHEV, un SUV familiar que passa per ser una de les millors opcions dins del catàleg de la marca sueca referent a relació qualitat preu, i més en la versió que costa amb aquest tipus de mecànica que li permeti ser una opció molt polivalent amb el millor dels dos motors i, a més, presumir de poder comptar al nostre país amb tots els avantatges de l'etiqueta ZERO de la DGT, que no és que siguin precisament poques.

Veurem si aquest Volvo continua tenint en els mesos que queden d'any el mateix èxit que has tingut tant en diners com al febrer, on ha acabat sent el més venut, i més tenint en compte que el Ford Kuga és el segon quant a vendes.