Tan sols fa falta veure algunes de les últimes novetats que ha llançat al mercat Volvo per adonar-se de l'evident pas davant quedat la marca sueca en molts aspectes, sobretot a nivell de disseny i de tecnologia.

Això sí, sent com és una marca que té presència a molts mercats a nivell mundial, no és que sigui cap secret que un dels principals focus d'atenció per part del fabricant europeu és el mercat xinès, entre altres coses perquè actualment és el primer mercat quant a vendes de cotxes a nivell general i, a més, el mercat en el qual més cotxes elèctrics i endollables es venen al món.

 

És per això que tant Volvo com moltes altres marques estan començant a dissenyar i a desenvolupar models pensant gairebé exclusivament en aquest mercat, encara que això no significa que després no siguin models que s'acabin venent també en altres mercats com són els d'Amèrica del Nord, Sud-amèrica o el mercat europeu, entre altres.

La tornada del Volvo XC70

Un bon exemple d'això és el nou Volvo XC70, un model que tornen els catàlegs de la marca sueca 10 anys després de la sortida del crossover però que ara torna en forma de SUV, i que se situa a mig camí quant a mida entre el XC60 i el XC90.

 

De moment se sap que la marca el vendrà a la Xina, i encara no s'ha confirmat la seva arribada a Europa, però no seria estrany que, tenint en compte que cada vegada més conductors a les carreteres del vell continent estan apostant per opcions híbrides endollables, aquest model, que té precisament en aquest motor i en la seva autonomia de més de 200 km segons el cicle d'homologació xinès, un dels seus millors arguments.

Com no, també el disseny, que segueix els passos dels seus germans grans en els models 100 × 100 d'elèctrics de la marca, juga molt al seu favor, sent un model elegant i esportiu que apunta a convertir-se en tota una referència al mercat xinès i, segurament, en la resta de mercats en els quals es posi a la venda. No són pocs els que estan desitjant que arribant a Europa.