A Volvo poden presumir de ser un dels fabricants més ben valorats a nivell europeu, una marca que sempre ha destacat per l'elegància en els seus models, un disseny tan minimalista com atractiu i una qualitat molt per sobre de la resta de marques generalistes.

En aquest sentit, l'habitual és que la immensa majoria dels models de la marca sueca tenir un preu també molt per sobre de la mitja, encara que cal destacar que en els últims temps la firma ha optat per aplicar interessants descomptes a alguns dels seus models més venuts, com és el cas del Volvo XC40 i el Volvo XC60.

Descomptes que, tenint en compte que han deixat aquests models, que no tenen res que envejar als models de Mercedes, BMW i Audi, per sota del preu de les marques alemanyes, han provocat que les xifres de vendes d'aquests dos SUV s'hagin disparat.

 

Això sí, es pot tenir en compte que, al final, Volvo continua sent una marca tan prèmium com la resta, i sembla que ha volgut deixar-lo molt clar amb l'estratègia de preus del qual és el seu model més modern i més ben dotat en tots els sentits: el nou Volvo EX90.

El Volvo EX90, un model extremadament car

En aquest cas estem davant d'un SUV de grans dimensions 100 × 100 elèctric i que compta amb l'últim en tecnologia de la marca, per la qual cosa evidentment era d'esperar que el fabricant van optar per fixar un preu molt més alt que el que tenen els seus models més senzills.

Tanmateix, és evident que segurament molt pocs esperaven que, tal com podem veure en quecochemecompro.com, el preu de la versió més senzilla d'aquest model, que precisament no té res de senzill, superés els 100.000 €. I és que amb un preu de 104.532 €, Volvo ha convertit aquest model no tan sols en el seu model evidentment més car, sinó en una de les opcions més cares de tot el seu segments.

 

És més que cert que arriba amb un motor de gairebé 500 cavalls de potència, una autonomia que freguen els 600 km i amb una tecnologia en tots els sentits que bé podria afirmar una marca fins i tot d'una categoria superior, però no són pocs els que asseguren que, amb aquest preu, les vendes d'aquest nou EX90 seran mínimes, i que és probable que, d'aquí a un temps, el fabricant opti per rebaixar aquest elevadíssim preu.

De moment, això sí, sembla que en Volvo no he fet una altra cosa que reivindicar-se com una marca prèmium que, quan vol, és capaç de posar el mercat models que no tenen res que envejar fins i tot a marca superiors com és el cas de Porsche, encara que això impliqui també fixar uns preus extremadament alts.