Volvo no és un fabricant que tingui un terreny de joc fàcil a Espanya. Si bé és cert que, com passa també en mercats del nord d'Europa on marques prèmium com Mercedes, Audi o BMW són presents, també aquestes ho estan en el nostre, al mercat espanyol Volvo no té la presència que té a Suècia, Noruega, Finlàndia o Dinamarca, entre altres.
I és que tan sols fa falta llançar un ull a les xifres de vendes acumulades des de començament d'any per adonar-se del pes molt menor del fabricant suec a Espanya. En aquests tres primers mesos de l'any Volvo ha aconseguit forma conjunta amb tots els seus models un total de 2.150 vendes, una xifra que es queda molt a prop de la qual ha aconseguit, ell només, el Kia Niro, el dissetè model més venut a Espanya.
Una xifra que a més es queda també molt lluny dels seus tres principals rivals, Mercedes, Audi i BMW, que ronden, els superen en els dos primers casos les 7.000 vendes. No és casualitat que així sigui, i més tenint en compte que, a diferència de les alemanyes, Volvo tampoc no té una enorme oferta de models.
Els Volvo XC60 i XC40 són els dos únics motius d'alegria de la marca sueca a Espanya
Això sí, hi ha dos models que, com no podia ser de cap altra manera sent com són dos SUV, li estan donant moltes alegries a Volvo. D'una banda, el seu SUV més compacte, el XC40, un model que està ajudant la marca a arribar a conductors amb un pressupost potser més baix que el que va als concessionaris d'alguna de les marques alemanyes i que, amb les bones promocions que estan posant a sobre de la taula en els últims anys a Espanya, s'ha convertit en un SUV prèmium molt atractiu.
Amb un total de 910 vendes, aquest model se situa en la posició 64 del rànquing general a Espanya. És evident que és una posició molt menor i que Volvo estaria encantada de veure-ho més amunt, però també ho és que no deixa de ser una posició còmoda tenint en compte els seus rivals.
Quant al seu germà gran, el XC60, aquest no juga tant la carta d'un preu baix, sinó el fet de què, sent com és igual de prèmium, sí que és més barat que els seus rivals directes als catàlegs de BMW, Audi i Mercedes.
En el seu cas, en el primer trimestre de l'any ha aconseguit 803 vendes, xifra que el situa quatre posicions per sota del XC40, és a dir, en la 68. La igualtat entre aquests dos models és tan evident que al març, per exemple, tan sols van ser dues vendes les que van separar el SUV compacte del SUV de mida mitjana.
Falta saber ara si algun dels altres models que els suecs té al seu catàleg aconseguirà o no entrar al top 100 en els propers mesos.