Volvo és un dels fabricants que més està apostant per llançar al mercat models 100 × 100 d'elèctrics, ja sigui a través de la seva pròpia marca com a través de la seva marca derivada Polestar. És més, el fabricant suec és un dels que ha assegurat que se'n transformarà en una marca 100 × 100 elèctrica més aviat que tard.

Això sí, sent plenament conscients que els cotxes elèctrics no tenen el mateix grau d'èxit a tots els mercats, existint grans diferències per exemple entre els mercats del nord d'Europa i els del sud del vell continent, el fabricant optat també per continuar venent models amb un altre tipus de mecàniques.

Un bon exemple és el XC60, un SUV que se situa a mig camí entre el XC40 i el XC90 i que passa per ser una de les millors alternatives a models tan consolidats a Espanya com és el cas de l'Audi Q5, el BMW X3 o el Mercedes GLC. Un model que compta dins de la seva àmplia gamma mecànica amb una opció híbrida endollable que és, per a molts, la millor opció.

El Volvo XC60 PHEV té gairebé 80 quilòmetres d'autonomia en manera elèctrica

No és que sigui precisament cap secret que aquest tipus de mecàniques combinen un potent motor de combustió amb un motor elèctric. A diferència del que passa amb els híbrids auto recarregables, els híbrids endollables permeten que els seus models pugui tenir una xifra bastant alta de quilòmetres quant a autonomia elèctrica, convertint-se així en opcions perfectes per al dia a dia en trajectes curts, el motor elèctric i el model és també molt interessants per a llargues distàncies amb el motor de combustió.

 

A més, si es fa un correcte ús de la bateria i s'opta per carregar el cotxe diàriament a casa, el consum, especialment si es fan trajectes curts en el dia a dia, acaba sent extremadament baix ja que segurament la immensa majoria dels quilòmetres diàriament es faran en manera 100 × 100 elèctric.

Millor en el cas d'aquest Volvo és que la marca sueca ha optat per introduir ara en aquesta mecànica una nova bateria molt més potent, de tal manera que aquest XC60 passa ara a tenir ni més ni menys que 78 km d'autonomia en manera elèctrica, 30 km més que l'anterior versió.

D'aquesta forma, amb un rang de gairebé 80 km, aquest SUV prèmium passa a ser una de les millors opcions de la seva categoria, i més tenint en compte que és més barat que els seus rivals alemanys.