Els que sempre han tingut com una de les seves marques de confiança tenen gust de Volvo molt bé que el fabricant suec és un dels que més compromès està amb l'electrificació de la seva fama.

Tan sols fa falta veure el seu catàleg per adonar-se que cada vegada són més els elèctrics protagonistes en ell, amb un nouvingut que a més apunta a convertir-se, entre altres coses perquè és l'elèctric més barat dins de la gamma, en un dels models més venuts del seu segment.

No és altre que el Volvo EX30, un model que per dimensions es queda un esglaó per sota del Volvo XC40 Recharge i que, sent com és un B-SUV elèctric prèmium, tampoc no és que tingui de moment molts rivals directes, entre altres coses perquè ni Mercedes ni BMW ni Audi no estan apostant per aquest segment amb models elèctrics.

 

Sí que ho està fent Volvo, que sap molt bé que, especialment als països del nord d'Europa, els models elèctrics estan tenint cada vegada més presència, per això posar al mercat un model compacte amb aquest motor per moure's per entorns urbans és una idea probablement que els acabi donant moltes alegries a nivell de vendes.

El Volvo EX30, un SUV urbà elèctric molt top

Tal com podem veure al configurador de la marca, la versió més senzilla d'aquest model elèctric té un preu de partida de poc més de 36.000 € pel que, si comptem|a més amb els ajuts del govern, el seu preu es pot quedar per sota dels 30.000 €, una quantitat que el converteix en una opció realment interessant per a aquells que vulguin donar el salt a la mobilitat elèctrica de la mà d'un prèmium.

 

Un premi que a més arriba molt ben dotat no tan sols a nivell d'equipament i tecnologia, una mica habitual en marques d'aquest tipus, sinó també a nivell mecànic, amb motor 272 cavalls d'unit a una bateria de 51 kW hora que li permet tenir si 350 km d'autonomia elèctrica, una xifra més que raonable per a un model pensat per moure's de forma habitual per entorns urbans o interurbans.

Amb un preu així, un preu que el deixa més o menys al mateix nivell que bona part dels SUV generalistes més venuts al nostre país, no seria estrany que molts van optar per fer el pas definitiu a la nova mobilitat que acabarà sent la normalitat d'aquí a uns anys.