Els que sempre han seguit molt atentament totes i cada una de les notícies relacionades amb Volvo saben molt bé que la marca sueca passa per ser un dels fabricants europeus que més està apostant per l'electrificació i que, al contrari del que han anunciat el Mercedes i en BMW, per molt que les vendes dels cotxes elèctrics a Europa hagin caigut en els últims mesos i que la implantació d'aquest tipus de models no estigui sent l'esperada, els seus plans no canviaran en aquest sentit.

És més, el fabricant suec pot presumir de ser actualment el tercer fabricant que més cotxes elèctrics ven a Europa, en un duel molt disputat amb BMW en la segona posició i en el que, això sí, tant la marca sueca com la marca alemanya continuen estant molt lluny de Tesla, la dominadora absoluta dels elèctrics a Europa.

 

El fet que Volvo està apostant cada vegada més pels models elèctrics no està provocant cap altra cosa que, com és lògic tenint en compte que al final aquest tipus d'inversions han d'acabar sent rendibles, alguns models del catàleg del fabricant estiguin desapareixent i, encara més en concret, un tipus de mecànica que havia donat moltes alegries a la marca fa no molts anys.

Volvo diu adeu definitvamente als dièsel

I és que ha estat la pròpia marca la que faci un ciat que fa tot just uns dies l'últim model Volvo configurat amb un motor dièsel ha sortit de les seves fàbriques, posant així punt i final a aquesta mecànica que es va convertir en un dels millors arguments de venda de la marca sueca.

Així, l'últim dia és el fabricat per Volvo no ha estat un altre que un XC90, un dels millors models de la marca i que, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que es tracta d'un model històric, no es posarà a la venda sinó que anirà directament a un dels museus del fabricant, entre altres coses perquè representa l'adeu definitiu torno als motors dièsel i un avenç més que significatiu per part de la marca en el seu objectiu de convertir-se'n en una marca 100 × 100 elèctrica.

 

Un objectiu que pretenen assolir el 2030 de la mà de cotxes 100 × 100 elèctrics així com de la mà també de cotxes que compten amb motors híbrids endolla parlis, un tipus de mecànica que s'està convertint en una de les més populars a Europa. El que és evident és que els que busquin un Volvo amb motor dièsel hauran d'acudir ja al mercat de segona mà.