Els que tenen a Volvo com una de les seves marques de referència saps molt bé que els suecs poden presumir de ser un dels fabricants que més compromís està demostrant a l'hora de convertir-se'n en una marca 100 × 100 elèctrica.

Si bé és cert que el fabricant continua tenint models de combustió al seu catàleg, i que de fet continuen sent aquests els que més vendes li estan aportant, Volvo no té cap problema en anticipar-se fins i tot a les normatives de la Unió Europea per assegurar que acabarà sent una marca 100 × 100 elèctrica abans que bona part dels seus rivals directes.

 

En aquest sentit, tenint en compte que el canvi que significa apostar per models de combustió a apostar per un model dels elèctrics i segurament el canvi més bèstia la indústria d'automòbil, en el fabricant porten molt temps apostant per dur a terme diferents projectes d'investigació que ajudar a fer dels seus models elèctrics opcions molt més eficients en tots els sentits.

La bateria intel·ligent de Volvo

I un dels que més es crida especialment l'atenció en aquest sentit és un projecte en el qual Volvo està treballant d'algun temps ençà i que passa per acabar tenint unes bateries intel·ligents, és a dir, bateries que es autogestió a l'hora de carregar-se i que, a més, poder acabar derivant en una autonomia més gran sense que això impliqui una capacitat més gran.

La idea passa per una bateria de cel·les intel·ligents que, a través d'una potent unitat de control amb un algoritme, permet controlar cada una d'elles i el seu comportament al paquet de la bateria. D'aquesta forma, es poden activar i desactivar durant els processos de càrrega i descàrrega de l'acumulador energètic. Així, si el sistema detecta un sobreescalfament pot arribar fins i tot a desconnectar les cel·les concretes que l'estan produint perquè aquestes es refredin o, fins i tot, fer circular l'energia elèctrica entre elles.

 

El que es busca amb aquest tipus de tecnologia no és cap altra que fer un millor ús de l'energia emmagatzemada, de tal manera que, a través d'aquest sistema, el cotxe elèctric pugui acabar fins i tot tenint més autonomia a causa d'aquesta millor gestió de l'energia acumulada a la seva bateria.

De moment és una tecnologia que està en fase de desenvolupament, però tenint en compte que torno sempre ha estat pionera en aquest tipus de projectes, no seria estrany que d'aquí a uns anys tots els seus models comptaran amb aquest tipus de bateries.