Volvo amplia la gamma del EX30 amb el llançament d'una versió Cros Country que introdueix un enfocament més aventurer sense alterar l'essència urbana del model. Aquesta variant transforma el SUV elèctric compacte en un vehicle amb més capacitat per enfrontar-se a camins no asfaltats i superfícies irregulars, reforçant la seva versatilitat amb una sèrie de modificacions estètiques i tècniques.

El EX30 Cros Country es distingeix per la seva alçària lliure més gran al terra, que creix en 20 mil·límetres respecte a les versions convencionals. Aquest canvi, juntament amb noves llantes específiques, pneumàtics de perfil més alt i proteccions addicionals en passos de roda i baixos, proporciona un aspecte més robust i una millor adaptació a condicions fora de l'asfalt. També incorpora barres al sostre en acabat metàl·lic i detalls enfosquits que accentuen el seu caràcter campero.

 

A nivell mecànic, el model manté les configuracions elèctriques ja conegudes. Està disponible amb un motor posterior de 272 CV o amb tracció total mitjançant un sistema de doble motor que assoleix prop de 400 CV. En ambdues variants, l'autonomia oscil·la entre els 350 i els 500 quilòmetres, depenent de la capacitat de la bateria i del tipus de conducció. No s'han introduït noves variants de propulsió, sinó que s'ha adaptat el conjunt existent a una configuració més elevada i preparada per a un ús mixt.

Petit per fora, més capaç per dins

El destacable en aquest cas és com Volvo ha traslladat l'esperit del Cros Country a un model urbà sense perdre les seves qualitats principals. Gràcies a l'ajustament de la suspensió i la incorporació de proteccions addicionals, el EX30 Cros Country pugues circular amb més facilitat per camins de terra, pistes forestals o zones rurals. No es tracta d'un tot terreny a l'ús, però sí d'una versió més polivalent, apta per als qui combinen la ciutat amb escapades fora de l'entorn urbà.

El comportament dinàmic continua sent un dels punts forts del EX30, també en aquesta versió. La posició de les bateries i el baix centre de gravetat permeten mantenir l'estabilitat i el tacte àgil característic del model, fins i tot amb la suspensió lleugerament elevada. A més, els modes de conducció han estat adaptats per respondre de forma més progressiva en superfícies lliscants o amb menor adherència.

 

A l'interior no hi ha canvis significatius respecte a la resta de la gamma EX30. Es conserva el plantejament minimalista, amb una gran pantalla central i un ús intel·ligent de l'espai. L'habitabilitat continua sent generosa per a la seva mida, amb un maleter ben aprofitat i diverses solucions de càrrega. Volvo ofereix, com a complement, accessoris pensats per a l'ús outdoor, incloent estores resistents, proteccions per al maleter i elements per transportar equipament esportiu.

Amb aquesta incorporació, Volvo reforça l'atractiu del EX30 en oferir una versió que conserva el seu enfocament sostenible i urbà, però amb un plus de funcionalitat per als qui busquen un cotxe elèctric compacte amb més possibilitats fora de l'asfalt. Un pas més en l'evolució de la gamma sense abandonar el seu compromís amb el disseny net, l'eficiència i l'adaptabilitat.