Com ha passat des de fa ja molts anys, Volvo ha tornat a demostrar en els últims temps que la seva agenda no és la mateixa que la de bona part de les seves marques rivals. I és que si bé és cert que totes i cada una de les marques tenen per objectiu final ja sigui a mitjà o llarg termini, convertir-se en un fabricant 100 × 100 elèctric, sembla que els suecs volen fer-ho com més aviat millor.

En aquest sentit, més enllà de l'aposta per fer de Polestar, una marca 100 × 100 elèctrica, una de les opcions més interessants del mercat dels elèctrics, el catàleg de Volvo costa cada vegada més amb models d'aquest tipus.

 

Amb aquesta idea en ment, com no podia ser de cap altra manera tenint en compte a més el pes d'aquest model a Europa, a la marca i han deixat molt clar que en la pròxima generació del XC60, el seu model més venut de les carreteres del vell continent, es convertirà en un model 100 × 100 elèctric.

Volvo convertirà el seu XC60 en un SUV elèctric

Tan sols fa falta veure l'excel·lent treball que ha fet la marca amb el nou EX90, ús de grans dimensions 100 × 100 elèctric, per adonar-se de les intencions del fabricant amb aquest tipus de models, que no són altres que posar a la venda opcions elèctriques amb un toc prèmium i l'elegància i l'esportivitat clàssiques en el fabricant.

Com no podia ser de cap altra manera, si bé és cert que encara és un misteri el disseny del nou EX60, el model que substituirà el XC60, tot fa indicar que el nou SUV de mida compacta elèctrica no serà cap altra cosa que una espècie de germà petit de EX90, per la qual cosa comptarà també amb un disseny molt atractiu i l'últim en tecnologia de la marca.

 

Expliquen en el fabricant que les seves intencions no són d'altres que les d'esgotar la vida comercial de l'actual XC60 i, una vegada aquest desapareix al mercat a mitjans de la dècada, entra en joc la nova opció 100 × 100 elèctrica. Així, els plans passen per presentar-lo el 2024 i que es posi a la venda el 2025, un any en què, a diferència del que passa ara, aquest nou EX60 apareixerà en un mercat en el qual els SUV compactes elèctrics tindran molta més presència que la que tenen avui dia.