Volvo ha iniciat un canvi estratègic en la seva gamma elèctrica amb el EX30, que ara adopta la denominació "Europa" a certs mercats. Aquesta decisió coincideix amb el començament de la producció del model en la planta de Gant, Bèlgica, i respon tant a raons comercials com polítiques. L'objectiu és reforçar la seva identitat com a producte europeu en un context marcat per les tensions comercials entre la Unió Europea i la Xina, on també es fabrica el model.

La percepció que el EX30 és un vehicle xinès ha portat a la marca a introduir aquesta nova nomenclatura, que no només modifica el nom, sinó que també marca una diferenciació dins de l'oferta. El trasllat parcial de la producció a terra europeu permet a Volvo evitar els nous aranzels comunitaris als cotxes elèctrics importats des de la Xina, la qual cosa es tradueix en un avantatge competitiu tant en cost com en temps de lliurament. En aquest sentit, es tracta d'una maniobra que s'alinea amb una tendència creixent en la indústria: fabricar a prop del mercat principal per reduir l'exposició a riscos externs.

 

El canvi de nom ha començat pels Països Baixos, on el EX30 es comercialitza ara en dos nous acabats denominats "Europa" i "Europa Sport". Encara que les modificacions afecten principalment el posicionament i equipament, el disseny exterior i el plantejament tècnic del SUV compacte es mantenen sense variacions.

Nous acabats, mateixos fonaments tècnics

L'acabat EX30 Europa part del nivell Plus i incorpora una dotació tecnològica més completa. Inclou sistema de navegació integrat amb Google Maps, monitoratge d'angle mort, equip de so Harman Kardon, seients davanters calefactables amb reglatge elèctric, climatitzador automàtic, bomba de calor, sensor d'humitat, accés sense clau i llantes de 19 polzades. Quant a càrrega, manté la capacitat de recàrrega ràpida de fins a 153 kW.

El EX30 Europa Sport, derivat de l'acabat Ultra, sumeixi elements més enfocats a l'estil i la visibilitat, com el sostre panoràmic, pintura bicolor amb sostre negre, càmeres de visió perifèrica i llantes de 20 polzades amb disseny específic de cinc radis en forma de "I". Ambdós nivells ofereixen una alternativa diferenciada en termes de presència i equipament, sense alterar la plataforma ni l'oferta mecànica.

 

Els preus al mercat neerlandès engeguen en 36.995 euros per al EX30 Europa amb propulsor Single Motor de 272 CV. La versió Extended Range puja fins als 39.995 euros, mentre que la variant Twin Motor, amb tracció total i 428 CV, assoleix els 45.995 euros. Els primers lliuraments estan previstos per al tercer trimestre de 2025.

El destacable en aquest cas és que Volvo ha aprofitat un ajustament comercial i productiu per reforçar el seu missatge de proximitat europea, sense alterar el producte en essència. La jugada apunta a neutralitzar resistències a determinats mercats i consolidar la seva posició davant rivals també implicats en aquesta reconfiguració industrial global.